افزایش ۶۴ درصدی تقاضا های پناهندگی در اتحادیه اروپا در دو سال اخیر

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 139912

شمار تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا در دو سال اخیر آشکارا افزایش یافته است. در سال گذشته در مجموع ۸۸۱ هزار و ۲۰۰ تقاضای پناهندگی در همه کشورهای عضو ثبت شده است.

به نقل از خبرگزاری آلمان، اداره آمار اتحادیه اروپا (یوروستات) این آمار را به تازگی در لوکزامبورگ نشر کرد. این آمار نشان می‌دهد که درخواست‌های پناهندگی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل آن ۶۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۳۷ هزار و ۴۰۰ تقاضای پناهندگی ثبت شده بود.

این آمار هرچند افزایش تقاضای پناهندگی نسبت به سال قبلی را نشان می‌دهد، اما هنوز به میزان اوج بحران مهاجرت در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نرسیده است. در آن زمان آمار متقاضیان پناهندگی به بیش از یک میلیون رسیده بود.

افزون بر آن دولت‌های اتحادیه اروپا در سال گذشته به بیش از ۴،۳ میلیون شهروند اوکرایین که به دلیل جنگ تهاجمی روسیه مجبور به ترک کشور شان شده اند، پناه داده اند. آن‌ها چون نیاز ندارند تقاضای پناهندگی بدهند، شامل آمار متقاضیان پناهندگی نمی‌شوند. جنگ اوکرایین از فبروری سال گذشته به این سو ادامه دارد.

از سال ۲۰۱۳ به این سو همه ساله بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا را آوارگان سوریه تشکیل می‌دهند. در سال گذشته تقریباً ۱۳۲ شهروند سوریه در این اتحادیه تقاضای پناهندگی داده اند که برابر با ۱۵ درصد همه تقاضاهای اولیه پناهندگی می‌باشد.

بعد از مهاجران سوریه، افغان‌ها در جایگاه دوم قرار داشته اند. در سال گذشته ۱۳ درصد مجموع تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا از سوی افغان‌ها ارائه شده است.

مانند گذشته، اکثریت این تقاضاهای پناهندگی (۲۵ درصد) در آلمان ارائه شده است. پس از آلمان، ۱۶ درصد در فرانسه، ۱۳ درصد در اسپانیا، ۱۲ درصد در اتریش و ۹ درصد در ایتالیا درخواست پناهندگی داده اند.

اما به تناسب جمعیت، اکثریت تقاضاها در قبرس ارائه شده اند و کشورهای اتریش و لوکزامبورگ در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته اند. آلمان در این ارتباط در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟