افزایش چشمگیر مرگ مهاجران در مسیر رسیدن به اروپا

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 116765

سازمان ملل اعلام کرد تعداد مهاجران و پناهجویانی که در مسیر رسیدن به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست داده‌اند، به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، گزارش جدید سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می دهد تعداد مهاجران و پناهجویانی که در شش ماه نخست امسال در مسیر رسیدن به مرزهای اروپا از طریق دریا جان باخته‌اند، نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۰ میلادی دو برابر شده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: حداقل ۱۱۴۶ مهاجر طی ماه های ژانویه تا ژوئن در مسیر رسیدن به مرزهای اروپا از طریق دریا جان خود را از دست داده اند. تعداد مهاجرانی که در این مدت سعی کرده‌اند از دریای مدیترانه گذشته و خود را به مرزهای اروپا برسانند، بیش از ۵۸ درصد رشد داشته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت افزود: تعداد قربانیان ناشی از مهاجرت غیرقانونی به اروپا از طریق دریا احتمالا بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است زیرا غالبا تعداد زیادی از موارد غرق شدن قایق ها و کشتی های مهاجران و پناهجویان گزارش نمی شود.

بیشتر این قربانی ها در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند، بیش از ۸۹۶ مورد فوت بین ژانویه تا ژوئن در مدیترانه گزارش شده که نشانگر افزایش ۱۳۰ درصدی نسبت به سال قبل است. مسیر لیبی به ایتالیا با ۷۴۱ قربانی، مرگبارترین مسیر به شمار می رود.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این ویروس موجب شده تا تعداد کسانی که در سال ۲۰۲۰ برای مهاجرت از طریق دریا به اروپا تلاش کرده‌اند، به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۵ برسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟