افزایش ناامنی غذایی در جهان؛ افغانستان جزو هفت کشور (گرسنه) جهان است

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 137088

براساس گزارش جهانی درباره‌ی بحران‌های غذایی، افغانستان در جمع هفت کشوری است که شهروندان آن با فقر و گرسنگی حاد مواجه‌ هستند.

در این گزارش که امروز (چهارشنبه، ۱۳ ثور) از سوی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد منتشر شده، آمده است که برای چهارمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲، تعداد افرادی که دچار ناامنی غذایی حاد بودند و نیاز به کمک فوری غذایی، تغذیه و معیشت داشتند، افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که حدود ۲۵۸ میلیون نفر در ۵۸ کشور و منطقه در سال ۲۰۲۲ با ناامنی غذایی حاد سطوح فاز سه تا پنج مواجه بودند، در حالی‌که این رقم در سال ۲۰۲۱ در ۵۳ کشور و منطقه، ۱۹۳ میلیون نفر بوده است.

گفته شده است که این آمار بالاترین رقم در تاریخ هفت‌ساله‌ی این گزارش است.

براساس گزارش جهانی درباره‌ی بحران‌های غذایی، در سال ۲۰۲۲، شدت ناامنی غذایی حاد از ۲۱.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲۲.۷ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش که از سوی شبکه‌ای از نهادهای جهانی، از جمله سازمان ملل متحد تهیه شده، آمده است که مردم هفت کشور در مقطعی از سال ۲۰۲۲ با فقر و گرسنگی حاد مواجه شدند.

طبق این گزارش، ۵۷ درصد از گرسنگان در سومالیا بودند، در حالی‌که چنین شرایط شدید در افغانستان، بورکینافاسو، هائیتی، نیجریه، سودان جنوبی و یمن نیز رخ داد.

یافته‌های این گزارش تأیید می‌کند که تأثیر جنگ در اوکراین به‌دلیل مشارکت عمده‌ی اوکراین و روسیه در تولید و تجارت جهانی سوخت، کالاهای غذایی ضروری، به‌ویژه گندم، تأثیر نامطلوبی بر امنیت غذایی جهانی داشته است.

همچنین پاندمی کرونا نیز بر امنیت غذایی تأثیر منفی گذاشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟