افزایش مبتلایان به کرونا در اروپا؛ آلمان در صدر

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 77177

طبق آخرین گزارشات از قربانیان ویروس کرونا، تاکنون ۸۱۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در جهان جان خود را از دست داده و بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر به این ویروس آلوده شده‌اند که در این میان ۳۷ نفر را شهروندان اروپایی شامل می‌شود.

از مجموع ۳۷ نفری که در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۴ نفر به آلمان اختصاص دارد که بیشترین تعداد محسوب می‌شود و فرانسه با ۱۱ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

با افزایش روز افزون شمار مبتلایان به ویروس کرونا، وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه اعلام کرد، با توجه به گسترش این اپیدمی که تعداد مبتلایان آن در چین از مرز ۳۵ هزار نفر گذشته است، دولت به همه اتباع این کشور توصیه می‌کند که به جز انجام «کار ضروری» به هیچ عنوان به چین سفر نکنند.

در آلمان نیز ۱۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که بیشترین تعداد در اروپا به شمار می‌رود.
طبق آخرین گزارش‌ خبرگزاری‌های جهان، سه نفر در ایتالیا، سه نفر در انگلستان، یک نفر در فنلاند، یک نفر در اسپانیا، یک نفر در سوئد، یک نفر در بلژیک و دو نفر دیگر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با افزایش شمار مبتلایان، به تدریج پروازهای ورودی و خروجی بیشتری به چین لغو می‌شود و نزدیک به ۸۰ کشور دنیا محدودیت‌های جدی برای سفر چینی‌ها در نظر گرفته‌اند.

به نقل از ایرنا؛ گرچه ضریب مرگبار بودن ویروس کرونا در چین مانند بیماری سارس در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی نیست اما شمار مبتلایان آن تا دیروز(شنبه ۱۹ دلو) چهار برابر سارس بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟