افزایش شمار قربانیان زلزله هائیتی به ۱۹۴۱ نفر

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 119085

منابع رسمی اعلام کردند شمار قربانیان زلزله مهیب هائیتی به ۱۹۴۱ نفر رسیده است.

به نقل از رویترز، نیرو‌های امدادی برای نجات بازماندگان این زمین لرزه، تهیه غذا و سرپناه برای آن‌ها به شدت با مشکل مواجهند. طوفان‌های گرمسیری منطقه و باران‌های سیل آسا و خطر سیلاب هم جان این افراد را تهدید می‌کند.

خسارت این زلزله به چندین شفاخانه و مرکز درمانی بزرگ در هائیتی تلاش برای نجات جان بازماندگان این حادثه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است. نیرو‌های امدادی می‌گویند هنوز افراد زیادی در زیر آوار‌ها هستند که ممکن است برخی از آن‌ها زنده باشند.

شاهدان حادثه می‌گویند پزشک کافی برای درمان آسیب دیدگان و مجروحان وجود ندارد. دارو و اقلام درمانی به شدت نایاب شده است و بسیاری از مجروحان به دلیل عدم مرابت‌های پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

زمین لرزه روز شنبه در هائیتی ده‌ها ساختمان مسکونی و خانه را به طور کلی تخریب و خسارت‌های زیادی به این کشور فقیر وارد کرد. حدود ۱۱ سال پیش هم زمین لرزه‌ای مشابه هائیتی را در هم نوردیده بود که در پی آن بیش از ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده بودند.

دفتر خدمات غیرنظامی هائیتی اعلام کرد: بیش از ۹۹۰۰ هزار نفر در این حادثه مجروح شده اند و بسیاری از مردم هنوز زیر آوار‌ها هستند و یا اینکه مفقود شده اند.

تلاش‌ها برای امدادرسانی به این منطقه آسیب دیده به دلیل اوضاع آشفته سیاسی و کنترل نظامی در بخش‌های مختلف این کشور پیچیده شده است. جاری شدن سیل و رانش زمین در پی طوفان‌ گرمسیری گریس هم که از بعد از ظهر سه شنبه آغاز شده اوضاع را وخیم‌تر کرده است.

برونو میس، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در هائیتی می‌گوید: بسیاری از خانواده‌های هائیتی که همه چیز خود را در این زلزله از دست داده اند امروز به معنای واقعی کلمه به دلیل جاری شدن سیل در آب زندگی می‌کنند. 

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر حدود نیم میلیون کودک بی سرپناه در هائیتی به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، آب سالم و تغذیه مناسب دسترسی ندارند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟