افزایش تلفات کرونا به ۱۱۱۳ نفر/ بهداشت جهانی برای ویروس جدید نام‌گذاری کرد

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 77502

نوع جدید ویروس کرونا که از چند هفته پیش در چین طغیان و به دیگر کشورهای جهان شیوع پیدا کرد، رکورد مرگبارترین روز خود را برای دومین بار تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد با جان باختن ۹۷ دیگر طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، تعداد تلفات مبتلایان به این ویروس در چین به ۱۱۱۳ نفر رسید.

با این حال مسئولان چینی می‌گویند نرخ واگیری روزانه این ویروس جدید به کمترین میزان خود از پایان ژانویه امسال رسیده و طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۰۱۵ مبتلای جدید ثبت شده است.

به نوشته رویترز، نهاد بهداشتی-درمانی چین از هفته گذشته با اطلاح دستورالعمل پیشگیری و کنترل نوع جدید ویروس کرونا، اعلام کرد فقط کسانی که علائم بالینی بیماری [مرتبط با این ویروس] از خود بروز می‌دهند باید به عنوان مورد مبتلا به آن ثبت شوند.

بر اساس آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به این ویروس جدید تا صبح امروز ۴۴،۶۵۳ نفر اعلام شده است.

بدین ترتیب تعداد تلفات ویروس جدید کرونا از تعداد قربانیان دیگر نوع‌های خود یعنی ویروس «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مِرس) و ویروس «سندرم حاد تنفسی شدید» (سارس) پیشی گرفت. ویروس سارس در سال ۰۳-۲۰۰۲ حدود ۸۰۰ نفر و ویروس مِرس در سال ۲۰۱۲ بیش از ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که برای ویروس کرونای جدید، نام «COVID-19» را انتخاب کرده است؛ اسمی که برای اجتناب از بدنام کردن کسی، به هیچ مکان، حیوان یا مردم خاصی اشاره نمی‌کند.

این نام، مخفف واژه انگلیسی «بیماری کروناویروس ۲۰۱۹» (coronavirus disease 2019) است و به شیوع این ویروس از روزهای پایانی سال گذشته میلادی اشاره دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟