افزایش آمار سوء تغذیه کودکان در افغانستان

  • انتشار: ۶ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 124492

مسوولان بیمارستان کودکان کابل گفته اند مراجعه کودکان به علت سوء تغذیه به بیمارستان در یک ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

پزشکان این بیمارستان خواستار افزایش کمک های غذایی و بین المللی برای کودکان در معرض گرسنگی و فقر شده اند.

فرید احمد اندیشمند پزشک داخلی بیمارستان کودکان کابل گفت: با آغاز فصل زمستان بر تعداد بیماران و کودکان نیازمند دریافت کمک های پزشکی و بهداشتی افزوده می شود.

محمد لطیف باهر، یکی دیگر از پزشکان بیمارستان کودکان با ابراز نگرانی از کاهش کمک های جهانی اظهار کرد: روزانه حدود هزار کودک برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند ولی با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان ها فقط به نیازهای فوری و اورژانسی رسیدگی می کنند.

براساس آمار وزارت صحت عامه افغانستان سالانه ۷۵ هزار کودک در افغانستان به علت بیماری های ناشی از سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند.

براساس نتایج یک نظر سنجی که برنامه جهانی غذا سازمان ملل چندی پیش در ولایت های افغانستان انجام داد ۹۳ درصد از خانواده های افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند.

پیش از این برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل و سازمان غذا و کشاورزی در گزارشی اعلام کرده بود که ۱۹ میلیون افغان یا ۴۷ درصد از جمعیت این کشور بین سپتامبر تا اکتبر (سنبله – میزان) امسال با ناامنی شدید غذایی مواجه بوده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟