اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت ژاپن

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 99679

در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در توکیو، محدودیت‌های جدیدی در این شهر اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کردند در حالی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ژاپن رو به افزایش است مقامات توکیو قرار است مانع ساکنان این شهر از خروج غیر ضروری از خانه شوند. همچنین برخی فروشگاه‌ها زودتر تعطیل خواهند شد.

ژاپن تاکنون با حدود ۲ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ و ۱۳۵ هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا طبق آمار رسمی از همه گیری در امان مانده است و هیچ قرنطینه اعمال نکرده است. اما حالا با رکورد ابتلای روزانه مواجه شده است.

در حال حاضر، در شهر توکیو سطح هشدار به بالاترین میزان رسیده است و شبکه تلویزیونی ان اچ کی این کشور اعلام کرد یورکو کویکه، فرماندار این شهر قرار است از ساکنان بخواهد در مواقع غیرضروری از خروج از خانه بپرهیزند.

سایر رسانه‌های محلی اعلام کردند شرکت‌هایی که قوانین را رعایت می‌کنند، می‌توانند کمک هزینه دریافت کنند.

با این حال هیچ یک از این درخواست‌ها الزام آور نیست. حتی در زمان اعلام وضعیت فوق العاده در فصل بهار و اوج همه گیری هیچ یکی از افرادی که درخواست ماندن در خانه را نادیده گرفتند یا شرکت‌هایی که به فعالیت ادامه دادند، جریمه نشدند.

یوشیده سوگا، نخست وزیر ژاپن هفته گذشته اعلام کرد این کشور در وضعیت هشدار حداکثری در برابر ویروس کرونا قرار دارد و دولت ناچار شده است که در مورد کارزار جنجالی برای تشویق گردشگری داخلی عقب نشینی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟