اعلام قانون منع آمد و شد در هند در پی درگیری میان هندو‌ها و مسلمانان

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129214

درپی پرتاب سنگ از سوی هندو‌های هند به مسجدی در ایالت راجستان این کشور، اوضاع به شدت متشنج شده و مسلمنان با این هندوها درگیر شدند. این درگیری‌ها به قدری بالا گرفتند که به اجرای قانون منع آمد و شد انجامید.

به گزارش نشریه بول نیوز اسلام آباد، در اولین روز از جشن «چیت نورتری» در شهر کرولی ایالت راجستان هند، دسته‌های موتورسوار سازمان‌های هندو مذهب عمداً اقدام به عبور از مناطق مسلمان نشین در این شهر کردند.

براساس این گزارش، هندو‌های متعصب اقدام به پرتاب سنگ به طرف مسجد بازاری در کرولی و آتش زدن چندین مغازه مسلمانان نمودند که واکنش مسلمانان را در پی داشت. پرتاب سنگ به زخمی شدن ۴۲ تن از جمله چهار افسر پلیس این شهر انجامید. انتظامات محلی در پی متشنج شدن اوضاع در کرولی قانون منع آمد و شد وضع کرد و کلیه سرویس‌های اینترنت در این منطقه قطع شده است.

همچنین اعلام شده تا اکنون بیش از ۶۰۰ نیروی پلیس به همراه ۵۰ تن از افسران پلیس، در محل مورد بحث مستقر شده‌اند.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ یک سایت هندی که به بررسی جرائم نژادپرستانه می‌پردازد، اعلام کرد بیش از ۹۰ درصد قربانیان خشونت در هند در ۱۰ سال گذشته، مسلمان بوده اند. در شرایطی که دولت افراطی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با اقدامات و سیاست‌های افراطی خود علیه مسلمانان، در تلاش برای حذف هویت و تاریخ اسلامی هند است، چندان بعید نیست که خشونت‌ها و تنش‌ها در هند حتی بیش از آنچه که تا کنون دیده شده، تشدید شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟