اعلام جنگ حکمتیار علیه دولت/ آمریکا هیچ راهی جز خروج از افغانستان ندارد

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 106664

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با اعلام جنگ علیه دولت تهدید کرد اگر زندانیان این حزب فورا آزاد نشوند ارگ ریاست جمهوری را محاصره و دولت را از قدرت ساقط می‌کند.

رهبر حزب اسلامی در نشستی بین هوادارانش در کابل گفت که هنوز ۳۰ هزار نفر از اعضای این حزب در زندان‌های دولت قرار دارند و هشدار داد که اگر این افراد بطور فوری آزاد نشوند علیه دولت شورش خواهد کرد.

حکمتیار هشدار داد که اگر زندانیان این حزب بطور فوری و بدون قید و شرط آزاد نشوند، ارگ ریاست جمهوری را محاصره و دولت غنی را از قدرت ساقط می‌کند.

رهبر حزب اسلامی همچنین تاکید کرد که عقب‌نشینی آمریکا از توافق با طالبان هیچ توجیه عقلانی و منطقی ندارد زیرا این توافق دولت آمریکا است و اختلافات حزبی و شخصی دولت جدید آمریکا با دولت ترامپ نباید سبب منحل کردن توافق شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فشار‌ها نمی‌تواند طالبان را به عقب‌نشینی از موضوع فعلی آن‌ها وادار کند، طالبان نمی‌تواند ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان را پس از ماه می و همچنان بقای دولت دست نشانده در کابل را قبول کند.

حکمتیار در این مراسم که به مناسب سی و دومین سالگرد خروج ارتش سرخ شوروی برگزار شده بود، افزود که آمریکا هیچ گزینه دیگری جز خروج از افغانستان ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟