اعلام آماده‌باش عمومی برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114455

به نقل از فارس، همزمان با اصرار صهیونیست‌های تندرو برای برگزاری راهپیمایی «پرچم» در بیت‌المقدس و مجاورت مسجدالاقصی، علی‌رغم مخالفت پولیس این رژیم، گروههای مردمی و جوانان بیت‌المقدس نیز خواستار آماده‌باش سراسری فلسطینی‌ها شدند.

به نوشته العربی الجدید، در این فراخوان از تمامی مردم بیت‌المقدس و شهرک‌ها و روستاهای اطراف خواسته شده است تا جایی که می‌توانند خود را به نزدیکی منطقه «باب العامود» در اطراف مسجدالاقصی برسانند.

در این راستا «عمر الکسوانی» مدیر تولیت مسجدالاقصی نسبت به تصمیم شهرک‌نشینان صهیونیست هشدار و گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، هیچ کسی نمی‌تواند نتیجه این یورش را پیش‌بینی کند، به خصوص اینکه دعوت کنندگان به این یورش، از تندروهای یهود هستند.»

او با بیان اینکه تولیت مسجدالاقصی وظیفه مراقبت و نگهداری از این مکان مقدس را دارد از تمامی فلسطینی‌ها خواست تا ارتباط دائمی خود را با این تولیت حفظ کنند.

با اینکه پولیس رژیم صهیونیستی خواستار لغو این مراسم شده و دولت آمریکا نیز به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خحصوص تبعات برگزاری راهپیمایی «پرچم» هشدار داده، اما جریان‌های تندروی صهیونیست قصد برگزاری این مراسم در مقابل منطقه «باب العامود» در مسجدالاقصی را دارند.

سازمان صهیونیستی «الهیکل» در این راستا خواستار حضور صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بعد از ظهر روزر پنج‌شنبه شده و در بیانیه‌ها و اعلامیه‌های خود گفته است: «در خانه‌هایتان ننشینید. بیرون بیاید و از کوه معبد بالا روید… با افتخار از کوه معبد بالا می‌رویم و برای تشکیل دولتی خوب و شجاع برای اسرائیل دعا می‌کنیم.»

دیگر سازمان‌ها و گروههای صهیونیستی از جمله «کوه هیکل»، «زنان برای هیکل»، انجمن ورزشی صهیونیستی «بیتار» و دیگر سازمان‌های صهیونیستی نیز خواستار مشارکت وسیع صهیونیست‌ها در این مراسم تحریک‌آمیز شده‌اند.

ارتباط این گروهها با حزب «لیکود» به سردستگی «بنیامین نتانیاهو» نیز کاملا روشن و واضح است و چند تن از نمایندگان این حزب در کنست نیز گفته‌اند که در مراسم روز پنج شنبه شرکت خواهند کرد. سازمان تروریستی «لاهاوا» نیز در صدر دعوت کنندگان برای حضور در این راهپیمایی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟