اعتصاب غذای بانوی مدافع حقوق بشر بحرین در زندان/مرا کشتند!

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 26368

ابتسام الصائغ بانوی مدافع حقوق بشر بحرین که در پی حمله نیرو های امنیتی در شبانگاه ۱۲ تیر ماه به منزلش بازداشت شد، از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زد.
گزارشهای رسیده از آزار و اذیت شدید الصائغ در بازداشت، در طول هفته گذشته و انتقال وی به زندان انفرادی حکایت میکنند . الصائغ در حال انتقال به زندان «مدینة عیسی» در وضعیتی وخیم دیده شده و خطاب به دیگران گفته است «مرا کشتند، افشایشان کنید». بیم این میرود با انتقام جویی نظام از افشاگری های این بانو، وی مورد شکنجه های شدید قرار گیرد، که همگی مسکوت خواهند ماند.

الصائغ پیش از این بارها مورد تهدید مستقیم و غیرمستقیم از سوی شخصیتهای وابسته به نظام آل خلیفه قرار گرفته و در پی موجی از تهدید های سازمان یافته، که در شبکه های مجازی بحرین توسط نزدیکان به نظام برضد وی شکل گرفته بود، ماه گذشته به دستگاه امنیت ملی بحرین احضار شده و پس از بازجویی ۱۲ ساعته در اثر شدت آزار و اذیت روحی و جنسی در بیمارستان بستری گشت. وی پس از بهبودی جزئیات بازجویی و آنچه در طول بازجویی بر سرش آمده بود، را در تماس با سازمانهای بین المللی حقوق بشر افشا نمود.

ابتسام الصائغ در سال ‌های اخیر با حضور در مجامع بین المللی، با شجاعت نسبت به موراد بسیار نقض حقوق بشر در بحرین افشاگری نموده و گزارشهایی​ مستدل در خصوص قتل، بازداشت غیر قانونی، ممنوعیت سفر، شکنجه، آزار و اذیت و سلب تابعیت معارضین، منتقدان نظام و فعالین سیاسی و حقوقی بحرین ارائه کرده است.

این در حالیست که سازمان مختلف بین المللی، در خصوص بازداشت این بانوی مدافع حقوق بشر در بحرین واکنش های تندی نشان داده اند، که مواردی از آنها بدین شرح است:

سازمان عفو بین الملل در دو بیانه ای مجزا، با توجه به بازجویی پیشین الصائغ و آزار و اذیت جنسی وی در طول مدت بازجویی نسبت به بازداشت وی توسط بحرین، ابراز نگرانی کرد، سماح حدید مدیر کمپینهای خاورمیانه این سازمان تنها جرم الصایغ را سخن گفتن برعلیه رژیمی دانست که هرگونه اعتراضی را خرد کرده و درهم میشکند و وی را در معرض خطر شکنجه بیشتر خواند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟