اعتراض‌ها اینستاگرام را به واکنش وا داشت

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112491

 اعتراض دهها هزار کاربر شبکه های اجتماعی درباره مسدود شدن حساب کسانی که با ساکنان منطقه شیخ جراح در قدش اشغال ابراز همدردی کرده بودند ، اینستاگرام را وادار به واکنش کرد و با صدور بیانیه‌ای آن را به بروز مشکلات فنی ارتباط داد.

شبکه اینستاگرام در حساب کاربری خود در پیامی خطاب به کاربران خود، ضمن ابراز تاسف ، نوشت که این مشکلات به خاطر بروز اشکال فنی سراسری در این شبکه اجتماعی بوده است که به زودی بر طرف خواهد شد.

در این پیام آمده است : از مشکلات فنی پیش آمده در چند روز اخیر  که باعث بروز مسائلی درخصوص پست های مربوط به رویدادهایی مختلف جهان از جمله تظاهرات و ناآرامی های کلمبیا، رویدادهای اجتماعی در کانادا و آمریکا و اخیرا هم در پست های مرتبط با رویداد مهمی چون حوادث اخیر در شیخ جرح همزمان با  روز جهانی قدس شده است، توضیح داد این مشکلات صرفا بخاطر بروز یک سری اشکال فنی سراسری در این شبکه اجتماعی بوده و اطمینان داد که این اشکالات فنی به زودی برطرف خواهد شد.

شبکه اجتماعی از جمله توئیتر و اینستاگرام  همزمان با روز جهانی قدس و در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، دهها حساب را به دلیل اعلام همبستگی با ساکنان «شیخ جراح» مسدود کرد.
بر اساس این گزارش، شبکه های اجتماعی مذکور در اقدامی ضد فلسطینی و همسو با سیاست‌های اشغالگران صهیونیست، ده‌ها حساب را به خاطر دعوت به همبستگی با ساکنان منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی و پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان مسدود کرد.

در همین ارتباط، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این حساب‌ها در توئیتر به خاطر به کار بردن هشتگ «شیخ جراح را نجات دهید» به زبان‌های عربی و انگلیسی، مسدود شده‌اند.

به نوشته ایرنا، مدتی است که منطقه شیخ جراح واقع در قدس اشغالی شاهد درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینیِ ساکن این منطقه است. صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بر شدت اقدامات سرکوبگرانه خود علیه فلسطینیان ساکن شیخ جراح افزوده‌اند. این در حالی است که جامعه جهانی و رسانه‌های غربی همچنان به سکوت خود در قبال شیخ جراح ادامه می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟