اعتراضات در آمریکا؛ ترامپ جنبش آنتیفا را تروریستی نامید

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 87117

وزارت دادگستری آمریکا جنبش چپ مستقل ضدنژادپرستی (آنتیفا) را تروریسم داخلی اعلام کرد.

بر این اساس، همزمان با اوج گرفتن اعتراضات به قتل جورج فلوید، سیاه پوست بی گناه آمریکایی به دست پولیس این کشور، وزارت دادگستری با صدور بیانیه‌ای علیه معترضان اعلام جرم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: شاهد آن هستیم که گروه‌های تندرو و افراطی در حال سواستفاده از اعتراضات هستند. وقت آن رسیده است که مقابل خشونت‌ها بایستیم.

این بیانیه می‌افزاید: خشونت‌هایی که به تحریم آنتیفا یا گروه‌های مشابه در ارتباط با شورش‌ها انجام شده است، مصداق تروریسم داخلی است و با آن برخورد خواهد شد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین واکنش به تظاهرات سراسری در این کشور از تصمیم خود برای تروریستی اعلام کردن یک جنبش ضد نژادپرستی (آنتیفا) خبر داده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب در سلسله توئیت‌هایی در ابتدا به تقدیر از گارد ملی پرداخت و نوشت: به گارد ملی برای اقدام بزرگی که شب گذشته بلافاصله پس از ورود به مینیاپولیس در مینه سوتا انجام دادند، تبریک می‌گویم. آنتیفا، که آنارشیست‌ها را هدایت می‌کرد، به سرعت جمع شد. اگر این اقدام همان شب اول توسط شهردار انجام می‌شد، هیچ دردسری بوجود نمی‌آمد.

ترامپ در ادامه در توئیت دیگری باز هم به دموکرات‌ها تاخت و از افزایش خشونت‌ها علیه معترضان خبر داد: دیگر شهر‌ها و ایالت‌های دموکرات باید متفرق شدن شب گذشته آنارسیشت‌های چپگرا در مینیاپولیس را نظاره کنند. گارد ملی اقدام بزرگی انجام داد و تا دیر نشده باید این کار در ایالت‌های دیگر نیز انجام شود.

وی در توئیت دیگری نوشت: آمریکا آنتیفا را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی خواهد کرد.

ترامپ پیش‌تر با ارازل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد که ۸۰ درصد اغتشاشگران از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان‌های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟