اظهار بی‌اطلاعی سودان از سفر هیئت اسرائیلی به این کشور

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98352

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، با اینکه برخی منابع رسانه‌ای اسرائیلی تاکید کردند یک هیئت اسرائیلی امروز یکشنبه به خارطوم سفر خواهد کرد، وزارت امور خارجه سودان روز گذشته با قاطعیت اعلام کرد هیچ اطلاعی از سفر این هیئت ندارد. این در حالی است که مقامات رسمی نظامی در دولت انتقالی نیز درباره این سفر و ماهیت هیئت و دستور کار این سفر اظهار نظر نکردند.

شبکه تلویزیونی سراسری اسرائیل سه شنبه گذشته اعلام کرد یک هیئت اسرائیلی امروز به خارطوم سفر خواهد کرد. یک منبع نیز گفت این سفر به فردا دوشنبه موکول شد تا با مقامات سودانی درباره تثبیت روند عادی سازی روابط بین دو طرف گفتگو شود.

عمر قمرالدین سرپرست وزارت خارجه سودان روز گذشته به «الشرق الأوسط» گفت وزارت امور خارجه و هیئت وزیران از این سفر و جزئیات آن اطلاعی ندارند و هیچ کس درباره دستور کار سفر این هیئت خبری به ما نداده است. وی افزود: «من سرپرست وزارت امور خارجه هستم و اصلا با من یا با وزارتخانه در این زمینه تماسی گرفته نشد.»

او در ادامه گفت: «وزارت امور خارجه هیچ اطلاعی درباره سفر هیئتی از اسرائیل ندارد. ما هم مثل بقیه خبر این سفر را از رسانه‌ها شنیدیم.»

«الشرق الأوسط» هفته گذشته به نقل از یک منبع «حاکمیتی» اعلام کرد هیئتی که قرار است وارد سودان شود از اتباع مختلف هستند و شماری از آن‌ها اسرائیلی هستند. این سفر را «دولت» سازماندهی نکرده است و جنبه فنی و غیر رسمی دارد و به احتمال قوی شماری از تجار این درخواست را داشته اند و دولت دعوت نکرده است. دولت (سودان) نیز از تل آویو درخواستی برای انجام سفر این هئیت دریافت نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟