اطلاعات آمریکا در پایگاه هوایی العند افشا شد

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3392

یک روزنامه نگار یمنی از کشف اطلاعات مربوط به تفنگداران آمریکایی در پایگاه “العند” توسط کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از شبکه خبری العالم، “عبدالرحمن راجح” در خصوص حوادث اخیر یمن گفت: اطلاعات زیادی که در پایگاه العند در اختیار آمریکایی ها بود، به دست کمیته های مردمی افتاده و حمله هوایی آمریکا و عربستان بی فایده است، چرا که فقط مردم یمن را به قتل می رساند و باعث تحقق اهداف آنان نخواهد شد.

وی با اشاره به وحدت مردم یمن درباره اهداف انقلاب، ادامه داد: شرکت عربستان در جنگ زمینی به رغم اخبار منتشره درباره تجمع نیروهایش در مرز یمن بعید است.

راجح تصریح کرد، ورود کمیته های مردمی و ارتش به عدن و سرنگون شدن “عبد ربه منصور هادی” رییس جمهور مستعفی و فراری باعث شد آمریکا و عربستان آخرین برگ برنده در یمن را از دست بدهند که به همین دلیل ریاض کوشید با حمایت آمریکا به یمن حمله هوایی کند اما این حمله برایش بی نتیجه است.

وی ادامه داد: ارتش یمن و کمیته های مردمی در استان های مرزی یمن به سوی عربستان تیراندازی کرده و حتی در خاک این کشور پیشروی نموده اند.

راجح گفت: برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مانند قطر، کویت و امارات، در خدمت اهداف آمریکا در منطقه هستند، لذا می کوشند در یمن حکومتی وابسته به خود را روی کار آورند.

وی با اشاره به آمادگی مردم برای کمک به ارتش و کمیته های مردمی در برابر حمله مزبور افزود: این حمله خارج از چارچوب شورای امنیت و سازمان ملل متحد انجام شد و ناشی از کینه عربستان و آمریکا نسبت به مردم یمن است.

راجح در ادامه، سرنگونی دو فروند هواپیمای متجاوز را نشانه قدرت پدافند یمن در برابر تجاوز سعودی دانست و مداخله برخی از کشورها در حمله به یمن مانند مصر و پاکستان را نتیجۀ فشارهای سیاسی خواند.

راجح افزود: عربستان، یک بار جنگ زمینی با یمن را آزمایش کرده و به همین دلیل به ماجراجویی زمینی اقدام نمی کند، اما حمله هوایی با هدف ایجاد وحشت در مردم یمن ادامه خواهد یافت.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟