لیست هزینه های نامزدان منتشر شد/ «اشرف غنی»، صدرنشین لیست پر خرج ترین نامزدهای انتخاباتی!

  • انتشار: ۸ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 70476

کمیسیون انتخابات گزارش هزینه های مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جریان کارزارهای انتخاباتی را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که از میان ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تنها ۱۰ نامزد هزینه های مالی خود در جریان کارزارهای انتخاباتی را گزارش داده اند. مجموع هزینه های این ۱۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، به۲۴۱ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۹۰ افغانی می رسد.

«اشرف غنی»، با مصرف ۲۰۱ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۱۳ افغانی در صدر لیست پر هزینه ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار گرفته و «غلام فاروق نجرابی» با مصرف ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ افغانی، کمترین هزینه را در کارزارهای انتخاباتی داشته است.

پس از اشرف غنی، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت با مصرف ۲۰ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۴۵ افغانی در جایگاه دوم قرار دارد. پس از این افراد، به ترتیب «محمد حکیم تورسن» با سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۳۹ افغانی، «عبداللطیف پدرام» با یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۶۸ افغانی، «عنایت‌الله حفیظ» با ۳ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۳۷۵ افغانی، «سید نورالله جلیلی» با ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار افغانی، «نورحمان لیوال» با ۴۸۶ هزار و ۹ افغانی، «شهاب حکیمی» با ۷۱۲ هزار و ۱۳۱ افغانی و «نورالحق علومی» با صرف ۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۸۱۰ افغانی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که رحمت‌الله نبیل، فرامرز تمنا، شیدا محمد ابدالی، احمد ولی مسعود، گلبدین حکمتیار، محمدابراهیم الکوزی، محمدحنیف اتمر و زلمی رسول تاکنون گزارش مالی خود را به کمیسیون انتخابات ارائه نکرده اند.

کمیسیون انتخابات پیش از این سقف هزینه دو ماه کارزار انتخاباتی برای هر نامزد را حدود ۴۴۲ میلیون افغانی اعلام کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟