اسوشتدپرس: دستورالعمل از سرگیری کار زنان افغانستان به زودی نهایی می‌شود

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 139916

رئیس یکی از نهادهای بزرگ مددرسان روز گذشته به اسوشتدپرس گفت، مقامات ارشد طالبان در نشستی به او گفته اند که این گروه برای نهایی‌ساختن دستورالعملی که به زنان افغانستانی اجازه کار در سازمان‌های غیردولتی را می‌دهد، نزدیک شده‌اند.

به نقل از رسانه‌های خارجی، اما این مقامات جزئیات و زمان دقیق نهایی شدن این دستورالعمل را ارائه نکرده‌اند.

جان ایگلند رئیس سازمان «شورای پناهندگان ناروی» در پنج ماه گذشته برای دومین‌بار به أفغانستان سفر کرده تا حاکمان این کشور را برای لغو ممنوعیت کار کارمندان زن در نهادهای خیریه تشویق کند.

ایگلند با مولوی حیات الله مبارک معاون والی قندهار که به نظر او «رابطه مستقیم» با هبت الله آخندزاده رهبر طالبان دارد، دیدار کرد. آخندزاده دستور ممنوعیت آموزش و کار زنان در سازمان های غیر دولتی را صادر کرده است. ایگلند همچنین با مولوی عبدالسلام بریالی، رئیس اقتصاد قندهار نیز دیدار کرده است.

او به اسوشتدپرس گفت: «از زمانی که آخندزاده در قندهار مستقر شده، این ولایت جایگاه ویژه‌ای دارند.» او افزود: «در صورتی که ما در قندهار به توافق برسیم، این دستورالعمل می‌تواند در سراسر کشور تاثیرگذار باشد. این دستورالعمل‌ها به نهایی شدن نزدیک شده و باید به زودی اجرایی شوند، این چیزی است که گفته شد.»

ایگلند گفت بر مقامات طالبان را برای تعیین زمان مشخص و وضاحت در مورد کلمه «به زودی» فشار وارد کرده ولی آن‌ها توضیح بیشتری نداده اند.

برای او گفته شده که طالبان نمی‌تواند چیزی را تا زمانی که در اختیار رهبر مذهبی این گروه قرار نگیرد، تضمین کند. طالبان همچنین گفته اند که از ماه‌ها به اینسو در مورد سازمان های غیر دولتی کار می‌کنند و بسیاری موضوعات حل شده است.

این دستورالعمل‌ها قرار است قواعد پوشش، جداسازی جنسیتی در محل کار و داشتن همراه در هنگام سفر را مشخص کنند. ایگلند هشدار داد در صورتی که دستورالعمل‌ها فراتر از این موضوعات باشد، این ممنوعیت لغو نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟