«اسماعیل خان» علیه داعش!

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12128

نزدیکان محمداسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی در غرب افغانستان گفته‌اند که وی به تمام مجاهدان این بخش از کشور فرمان بسیج عمومی بر علیه داعش را داده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، به گفته آنان؛ تنها نیرویی که می‌تواند در برابر تکفیریان داعش و هرگونه متجاوز وابسته به بیگانگان، ایستادگی کند، مجاهدان می‌باشند و این قشر در حال حاضر آمادگی لازم را دارا هستند.

محبوب بنایی، از فرماندهان جهادی و از چهره‌های نزدیک به محمد اسماعیل خان در مصاحبه‌ای ویژه با خبرگزاری جمهور گفته است: ” محمداسماعیل خان، به تمامی نیروهای مجاهد در غرب کشور فرمان بسیج عمومی در برابر داعش و طالبان را داده و مجاهدان هم همه روزه در حال بیعت برای رویارویی با داعش و تکفیریان هستند”.

این فرمانده جهادی در کنار این از گروه داعش به عنوان “تکفیری و صهیونیست” یاد کرد.

آقای بنایی در دنباله صحبتهایش افزود که این آمادگی‌های مجاهدین غرب کشور برای اقدامات احتمالی گروه‌های داعش و طالبان است و اگر که نیروهای دولتی در برابر این گروه‌ها دچار ضعف شوند، وارد کار خواهند شد.

او همچنین خبر داده که همه این فعالیت‌ها زیر مجموعه برنامه‌های شورای حراست و ثبات افغانستان است.

شورای حراست و ثبات افغانستان در برگیرنده سران و رهبران جهادی کشورمان است که چندی پیش در کابل بنیان گذاشته شد.

محمداسماعیل خان، چند روز پیش در میان صدها تن از مردم هرات خبر از به وجود آمدن “دشمن سوم” داده بود که به گونه سربسته اشاره‌اش به داعش بود.

او گفته بود که تا نزدیک نوروز ۹۵، جنگ شدیدی در خواهد گرفت.

این رهبر جهادی در صحبتهایش نگفت که سرآغاز و دامنه این جنگ سوم در چه جایی است.

این گفته‌ها در حالی است که روز گذشته محمداشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان هم گفته بود که “داعش در افغانستان دفن خواهد شد”.

او بیان کرده بود که داعش اشتباه بزرگی را کرده که وارد افغانستان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟