استقرار ۶۰ هزار نیروی نظامی چین در مرز مورد مناقشه با هند

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 126056

نشریه جنگ چاپ اسلام آباد نوشت: چین ۶۰۰۰۰ نیرو‌های نظامی خود را در امتداد مرز لداخ، جایی که نیرو‌های هندی در آنجا حضور دارند، مستقر کرد. همزمان، چین به آماده سازی زیرساخت‌ها به منظور تسریع در رفت و آمد سربازان در امتداد خط کنترل اقدام کرده است.

افزایش شمار نیرو‌های نظامی چینی در بسیاری از نقاط منطقه مرزی مورد مناقشه با هند در تبت و قرار گرفتن آنان در مقابل نیرو‌های هندی، باعث نگرانی دهلی نو شده است.

تنش‌ها در لداخ بین هند و چین به مه سال ۲۰۲۰ میلادی برمی‌گردد. در پی چند مورد درگیری بین یگان‌های نظامی دو کشور در این منطقه، دو کشور حضور نظامی خود را در مرز مذکور افزایش دادند و با توافق برای خروج نیروها، دو طرف مذاکراتی را نیز برگزار کردند. اما اواسط مهر رسانه‌ها از شکست سیزدهمین دور مذاکرات هند و چین برای حل اختلافات در این منطقه مرزی خبر دادند.

وزارت امور مدنی چین چندی پیش تصمیم گرفت ۱۵ منطقه مرزی با هند را در تبت جنوبی مجددا نامگذاری کند که این تصمیم اعتراض دولت دهلی‌نو را در پی داشت.

هند و چین چند دهه است که بر سر تملک برخی اراضی با یکدیگر اختلافاتی دارند و دو کشور در سال ۱۹۶۲ سابقه یک جنگ مرزی را دارند.

همزمان با اتهام زنی دهلی نو و پکن به یکدیگر طی سال‌های گذشته، دو طرف سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود که به «خط کنترل واقعی» معروف است، منطقه‌ای را از آن خود کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟