استقبال وزارت خارجه از اعلامیه ائتلاف جهانی مبارزه با داعش

  • انتشار: ۸ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 115802

وزارت امور خارجه کشور از اعلامیه مشترک وزرای خارجه ائتلاف جهانی مبارزه با داعش استقبال کرده و گفته‌است که مبارزه با داعش نیازمند تلاش و مبارزه مشترک جهانی است.

این وزارت امروز سه‌شنبه، ۸ سرطان در اعلامیه‌ای گفته‌است که دولت افغانستان در مبارزه با تهدید متحول تروریزم جهانی متعهد می‌باشد.

نشست وزیران خارجه ائتلاف جهانی مبارزه با داعش روز گذشته (دوشنبه، ۷ سرطان) در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

وزارت خارجه امریکا در اعلامیه‌ای گفته‌است که اشتراک‌کنندگان این نشست از تلاش دولت افغانستان در زمینه مبارزه با داعش قدردانی کرده و بر ادامه تلاش‌های جامع، هماهنگ و همه‌جانبه برای سرکوب داعش تاکید کرده‌اند.

اشتراک‌کنندگان، محافظت از غیرنظامیان در جریان عملیات سرکوب داعش را یک اولویت جدی خوانده و تاکید کرده‌اند که کشورها باید در این مورد قوانین بین‌المللی از جمله قوانین بشردوستانه و حقوق بشر بین‌المللی و همچنین قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را رعایت کنند.

اشتراک‌کنندگان تاکید کرده‌اند که بیش از این نباید امکان تقویت گروه داعش در سوریه، عراق و دیگر نقاط دنیا فراهم شود. به گفته آن‌ها، داعش دیگر هیچ منطقه‌ای را در جهان تحت کنترل ندارد؛ اما این تهدید همچنان پابرجا است که این گروه فعالیت خود را در مناطقی که ائتلاف فعال نیست، از سر بگیرد و نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟