استقبال عربستان از تحریم فرماندهان انصارالله از سوی شورای امنیت

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 124005

به نقل از عرب نیوز، عربستان سعودی از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای قرار دادن نام سه فرمانده جنبش انصارالله در فهرست تحریم‌های خود به اتهام تهدید صلح، امنیت و ثبات یمن، استقبال کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با ابراز خوشحالی از این اقدام شورای امنیت مدعی شد: شورای امنیت با این کار به پایان دادن فعالیت‌های شبه نظامیان حوثی و حامیان آن در یمن کمک می‌کند.

این وزارتخانه همچنین ادعا کرد: در فهرست تحریم قرار دادن نام این سه فرمانده جنبش انصارالله خطر ناشی از شبه نظامیان را خنثی می‌کند و از تامین موشک، پهپاد، سلاح و بودجه از سوی کشور‌های همسایه به این جنبش، برای تامین مالی آنها در جنگ و تهدید‌های بین المللی از سوی انصارالله جلوگیری می‌کند.

عربستان با حمایت از دولت فراری منصور هادی بر تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع برای پایان دادن به بحران یمن و کاهش درد و رنج مردم آن تاکید کرد.

چندی پیش، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نام سه فرمانده انصارالله را در فهرست تحریم های خود از جمله مسدود کردن دارایی‌های جهانی و ممنوعیت سفر قرار داد.

محمد عبد الکریم الغمری، رئیس ستاد کل جنبش انصارالله که حمله به مارب  را رهبری می‌کرد، یوسف المدنی، یکی از فرماندهان انصارالله که برای پیشروی جنگ در مارب تعیین شده و صالح مسفر صالح الشاعر، دستیار وزیر دفاع جنبش انصارالله در امور لجستیک، از افرادی هستند که نامشان در فهرست تحریم های سازمان ملل آمده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟