استفاده از تاکتیک‌های داعش توسط نیروهای مسلح اوکراین درخارکف

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 128590

سرگئی موسیف، رئیس سازمان منطقه‌ای “روس تریدینایا” در خارکیف که اخیراً از این استان بازدید کرده است، گفت: ارتش اوکراین در خارکیف از تاکتیک‌های تروریست‌های داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) استفاده می‌کند و به عنوان سپر پشت غیرنظامیان پنهان می شود.
موسیف بیان داشت: واقعیت این است که نیروهای اوکراینی اساساً به یک سازمان تروریستی تبدیل شده‌اند. تاکتیک‌هایی که ارتش اوکراین استفاده می‌کند، تاکتیک‌های داعش است. آنها به عنوان سپر انسانی در پشت غیرنظامیان پنهان می شوند. آنها مردم را از مناطق تحت کنترل خود رها نمی‌کنند.

در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای ارائه حفاظت از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد. مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد. از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟