استاد اقتصاد دانشگاه کابل به حیث رئیس این دانشگاه انتخاب شد

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14707

حمیدالله فاروقی، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل و وزیر سابق ترانسپورت و هوانوردی با فرمان رئیس جمهور اشرف غنی به حیث رئیس دانشگاه کابل انتصاب شد.

آقای فاروقی پیش از این در سال 1387 در کابینه حامد کرزی رئیس جمهور سابق به حیث وزیر ترانسپورت و هوانوردی ایفای وظیفه نموده بود.

حمیدالله فاروقی وزیر سابق ترانسپورت وهوانوردی افغانستان، در سال ١٣٣٣ در ولایت هرات به دنیا آمد، تعلیمات ابتدائی و ثانوی خود را در مکتب سید جمال الدین افغانی و لیسه عالی حبیبیه کابل به پایان رسانید، لیسانس اقتصادش را در رشته تجارت و انکشاف اقتصادی از دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل و سند ماستری اش را در رشته اقتصاد ملی از دانشگاه دولتی شهر نیویارک ایالات متحده امریکا بدست آورد.

آقای فاروقی بین سال‌های ١٣۵۶ و ١٣۶١ در سمت‌های مختلف وزارت پلان ایفای وظیفه نموده است، بعداً به ایالات متحده امریکاه پناهنده شد.

فاروقی در ایالات متحده امریکا دست به تاسیس اتحادیه‌ها و انجمن‌ها زد و به نشر مقالات و مضامین علمی در باره مسایل اقتصادی و سیاسی پرداخت.

این استاد دانشگاه کابل بعد از سرنگونی رژیم طالبان به کشور برگشت و در ابعاد مختلف از جمله تجارت، معارف و سرمایه گذاری فعالیت نمود و در ایجاد نهاد‌های مربوطه نقش ارزنده داشته است. آقای فاروقی علاوه بر این ابتکارات در دانشکده اقتصاد، دانشگاه کابل از سال ١٣٨٣ تا اکنون به تدریس مضامین مختلف اقتصادی پرداخته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟