از پیام‌های همکاری و همدردی دو ملت تا کمرنگی خفتبار رسانه‌های مدعی آزادی!

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 107013

فاجعه‌ی آتش گرفتن گمرک اسلام قلعه که سرمایه‌های بسیاری از تاجران عزیز را دود و نابود نمود، واقعا درد آوربود.

اما همکاری و همدردی دو ملت یک تاریخ و یک فرهنگ یعنی ایران و افغانستان از یک سو و کمرنگی و کوتاهی خفتبار رسانه‌های معاند و پادوهایشا در پوشش دادن آن همکاری و همدردی از سوی دیگر، پیام‌های بسیار مهمی داشت.

۱- پیام مهم همکاری و همدردی دو ملت:
یکی از پیام‌های مهم حادثه گمرک اسلام قلعه این بود که ملت‌های هم تاریخ و هم فرهنگ قدر مشترکات تاریخی و فرهنگی خویش را بدانند؛ زیرا این ملت‌های هم تاریخ و هم فرهنگ اند که بیش و پیش از دیگران ظرفیت همکاری و همدردی را دارند، این ملت‌های هم تاریخ و هم فرهنگ اند که توان غلبه بر برخی چالشهای موجود از طریق گفتگو را دارند و نباید با کم کاری یا ندانم کاری فرصت دخالت را برای بدخواهان دو ملت بدهند.

۲- پیام مهم کمرنگی و کوتاهی رسانه‌های معاند:
درست است که برخی رسانه‌های معاند و مدعیان آزادی بیان به گزارش همکاری دو ملت پرداختند اما در مقایسه با نفرت پراکنی‌ها و شیطنت‌هایشان بسیار کمرنگ و ناچیز بود؛ لذا پیام مهم کمرنگی و کوتاهی رسانه‌های معاند در پوشش دادن آن همکاری و همدردی دو ملت یک تاریخ و یک فرهنگ، این است که رسانه‌های معلوم الحال و پادوهای داخلی آن‌ها برای ایجاد دشمنی و فاصله میان ملت‌های دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی آزادی دارند نه برای ایجاد همسویی و همدلی؛ بزرگترین مانع آزادی بیان رسانه‌های نفرت افکن، صحنه‌های زیبای همکاری و همدردی ملت‌های یک تاریخ و یک فرهنگ است که باعث سکوت یا کمرنگ شدن خفتبارشان می‌شود.

۳- پیام مهم سکوت پادوهای داخلی:
یکی از پیام‌های مهم حادثه گمرک نامبرده، پیام سکوت پادوهای داخلی رسانه‌های نفرت افکن است. این بار نیز پادوهای مزدور به خوبی فهماندند که تا چه اندازه ادعای روشنفکریشان پوشالی و دروغین و سکوتشان ننگین است و تا چه حد از اسارت فکری رنج می‌برند! مدعیانی که تا چند روز قبل علیه یک چادر مشکی و حجاب مناسب غوغا برپا نمودند اما در برابر همکاری و همدردی دو ملت یک تاریخ و یک فرهنگ سکوت را برگزیدند و در قبال ولنتاین رسوا مفتضحانه تن دادند.

امیدواریم که مردم ملت‌های یک تاریخ و یک فرهنگ متوجه شیطنت‌های رسانه‌های معلوم الحال و پادوهای داخلی آن‌ها باشند تا فرصت نفرت افکنی پیدا نکنند.

همکاری دو ملت یک تاریخ و یک فرهنگ مستدام باد!

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟