از هر سه آمریکایی یکنفر علیه دولت سلاح بدست میگیرد!

  • انتشار: ۳ اسد ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 131937

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، تقریباً از هر سه آمریکایی یک شخص می‌گوید که ممکن است به زودی سلاح به دست گرفتن علیه دولت این کشور ضرورت پیدا کند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس نظرسنجی جدید مؤسسه سیاست وابسته به دانشگاه شیکاگو، اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند که دولت آمریکا فاسد است و تقریباً یک سوم می‌گویند ممکن است به زودی لازم باشد علیه این دولت سلاح به دست بگیرند.

بر اساس این نظرسنجی، دو سوم جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها می‌گویند که دولت آمریکا “فاسد و به ضرر مردم عادی مثل من” دستکاری شده است. این در حالی است که ۵۱ درصد رای‌دهندگان لیبرال چنین نظری داشتند.

۲۸ درصد از کل رای‌دهندگان، از جمله ۳۷ درصد از رای‌دهندگان مالک اسلحه، قبول داشتند که “ممکن است به زودی لازم باشد که شهروندان علیه دولت اسلحه به دست بگیرند”، دیدگاهی که حدود ۳۵ درصد از جمهوری‌خواهان و حدود ۳۵ درصد از مستقل‌ها قبول داشتند. طبق این نظرسنجی، از هر پنج دموکرات هم یک فرد با این استدلال موافق بود.

این یافته‌ها پس از آن به دست آمدند که کمیته تحقیقات درباره شورش‌ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در کانگره آمریکا، آخرین جلسه استماع خود را برای تابستان اخیرا برگزار کرد و به بررسی نقش ترامپ در بطن تلاش‌ها برای براندازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت.

به‌رغم این جلسات استماع، ترامپ همچنان از حمایت گسترده‌ای در میان جمهوری‌خواهانی برخوردار است که بیشتر نگرانی‌شان پیرامون تورم، آموزش و جرایم و کمتر راجع به وقایع ششم ژانویه است.

بر اساس نظرسنجی دانشگاه شیکاگو، حدود ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که انتخابات در کشورشان منصفانه و دقیق است، اما این رقم در میان جمهوری‌خواهان به ۳۳ درصد کاهش می‌یابد.

نتایج این نظرسنجی نشان دادند که شکاف بین محافظه‌کاران و لیبرال‌ها در سراسر این کشور در حال افزایش است و یک چهارم آمریکایی‌ها می‌گویند که دوستان خود را به خاطر مسائل سیاسی از دست داده‌اند.

بیش از ۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان و بیش از ۷۰ درصد از دموکرات‌ها هر دو موافقند که طرف مقابل “عموماً قلدرهایی هستند که می‌خواهند عقاید سیاسی خود را بر مخالفانشان تحمیل کنند.” از سوی دیگر طبق این نظرسنجی، نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند طرف مقابل به دلیل منبع دریافت اطلاعات و اخبارش، اطلاعات نادرستی از سیاست دارد.

نظرسنجی مذکور از سوی دانشگاه شیکاگو و موسسه استراتژی‌های افکار عمومی و گروه استراتژی بننسون از ۱۹ تا ۲۳ مه با پرسش از ۱۰۰۰ فردی که به عنوان رای‌دهنده ثبت‌نام شدند، با ضریب خطای مثبت منفی ۳.۵۳ درصد انجام شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟