از مرگ حمدالله مخلص عبرت بگیریم

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 123554

ای کشته کرا کشتی تا کشته شدی زار
تا باز که او را بکشد آنکه تو را کشت
انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس
تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت
ناصر خسرو

این فرمانده طالبان که دیروز توسط داعش در حادثه کابل کشته شد، «حمدالله مخلص» نام داشت. وی از اعضای شبکه حقانی و از فرماندهان «لشکر بدری» این شبکه به شمار می‌رفت که در سازماندهی بسیاری از حملات گروهی و انتحاری طالبان در شهر کابل از جمله رویداد هوتل اینترکانتیننتال دست داشت. در این حمله که شامگاه ۳۰ جدی سال ۱۳۹۶خورشیدی توسط سه عامل انتحاری شبکه حقانی به فرماندهی حمدالله مخلص انجام شد، ۱۵ غیرنظامی شهید و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند. شبکه حقانی مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و مدعی شد که تعدادی از دشمنان خود را از بین برده‌ است در حالی که قربانیان این حادثه، مهندسین و غیرنظامیانی بودند که در جلسه تکنولوژی و معلوماتی وزارت مخابرات شرکت کرده بودند.

به هر حال حمدالله همان کسی است که برای نخستین بار پس از فرار اشرف غنی وارد ارگ ریاست جمهوری شد. طالبان بعداً وی را به عنوان فرمانده قل اردوی کابل تعیین کردند.

خواستم این را بگویم که رویدادهای زندگی برای انسان‌ها درس و عبرت است اما زندگی نظامیان و سیاستمداران و البته ظالمان درس‌ها و عبرت‌های بیشتری در خود دارد. حمدالله از سازمان‌دهندگان حملات انتحاری طالبان در شهر کابل بود اما سرانجام خودش توسط افرادی ظالم‌تر از خود به همان روشی به هلاکت رسید که قبلاً جان ده‌ها انسان بی‌گناه را به همان شیوه گرفته بود. فاعتبروا یا اولی الابصار

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟