ارگ: شیوع ویروس کرونا مراسم تحلیف اشرف غنی را به تعویق انداخته است!

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 79154

ارگ ریاست جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد مراسم تحلیف ریاست جمهوری که قرار بود امروز پنجشنبه (۸ حوت) برگزار شود، تا تاریخ ۱۹ حوت به تعویق افتاده است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری آمده است: «محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از مشورت‌های وسیع و همه جانبه با بخش‌های فنی، شخصیت‌های سیاسی از سراسر کشور، بزرگان قومی، اعضای ارشد تیم دولت‌ساز و شرکای بین‌المللی افغانستان مصلحت دانست تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری را که قرار بود روز پنجشنبه تاریخ ۸ حوت برگزار گردد الی تاریخ ۱۹ حوت به تعویق بیفتد.»

این بیانیه افزوده است: «شایعات شیوع ویروس کرونا، تنگنای زمانی برای حضور یابی مهمان‌های بلند رتبه خارجی و نیاز به آمادگی‌های بیشتر فنی برای برگزاری مراسم با شکوه از دلایل عمده معطلی این برنامه ملی و بزرگ است. رئیس جمهور از ملت شریف افغانستان به خاطر حوصله‌مندی و درک بلندشان از مصالح علیای کشور ابراز سپاس و امتنان می‌نماید.»

ریاست جمهوری همچنین اضافه کرده است: «به تمام نیروی‌های دفاعی و امنیتی افغانستان دستور واضح صادر گردیده است که در ضمن توجه به کاهش خشونت در سراسر کشور، در امر حراست از جان و مال مردم لحظه‌ای غافل نبوده و در خدمت مردم باشند. در عین زمان به ملت افغانستان اطمینان می‌دهیم که دستگاه دولت کما فی‌السابق مسئولیت‌های خود را برای عرضه خدمات موثر و به موقع به مردم افغانستان با جدیت و صداقت به پیش خواهد برد.»

قابل ذکر است که پیش از این گفته می‌شد آمریکا از اشرف غنی و عبدالله عبدالله خواسته است مراسم تحلیف خود را به دلیل احتمال خدشه دار شدن روند صلح با طالبان به تعویق بیندازند. همچنین زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و وزارت خارجه آمریکا پیش از اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان از به تاخیر افتادن مراسم تحلیف استقبال کرده بودند!

توافقنامه صلح آمریکا با طالبان قرار است شنبه هفته آینده در قطر امضا شود و از سوی دیگر اشرف غنی و عبدالله هر دو قصد دارند به عنوان رئیس جمهور منتخب مراسم تحلیف برگزار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟