ارگ ریاست جمهوری: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 73119
ارگ ریاست جمهوری

ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه ای تاکید کرد اجازه نخواهد داد هیچگونه تهدیدی از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در این بیانیه، ارگ ریاست جمهوری نسبت به حوادث اخیر که منجر به شهادت سردار سلیمانی گردید، اظهار نگرانی کرده و از طرفین درگیری میخواهد ضمن حفظ آرامش به حل تنشها از طریق گفتگو اقدام نمایند.

متن کامل بیانیه ارگ به این شرح است:

جمهوری اسلامی افغانستان با آگاهی از حادثات اخیر در عراق از احتمال افزایش خشونت در منطقه نگران است.

از همسایه بزرگ خویش جمهوری اسلامی ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از ایالات متحده امریکا که شریک ستراتیژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را از طریق گفتگو حل نمایند.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ملت شریف افغانستان و تمامی همسایه های خود اطمینان میدهد که در مطابقت با مندرجات توافق امنیتی با ایالات متحده امریکا، خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمیگیرد.

رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در صحبت با وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور سوم و یا منازعه های دیگرمنطقه یی، تاکید کرد.

جمهوری اسلامی افغانستان تحولات منطقه را با دقت تعقیب نموده و متعهد به حفظ و گسترش روابط حسنه‌ی دو جانبه و چندین جانبه خویش با تمامی کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟