ارگ: دولت به دنبال اعمال محدودیت بر رسانه ها نیست

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 88236
ارگ ریاست جمهوری افغانستان

در پی اعتراض رسانه‌ها به طرح تعدیل قانون رسانه‌های همگانی، ریاست جمهوری اعلام کرد که هدف دولت از طرح تعدیل این قانون، اعمال محدودیت بر رسانه‌ها نیست.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در یک پیام ویدئویی گفت: آزادی بیان، به عنوان یک دستاورد مهم برای دولت افغانستان مطرح است.

صدیقی اظهار داشت: حکومت افغانستان، با هدف حمایت از قانون اساسی، آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات و گردش اطلاعات، طرح تعدیل در برخی موارد از قانون رسانه‌های همگانی را پیشنهاد کرده است.»

سخنگوی ریاست جمهوری افزود: رهبری دولت افغانستان به نظرات و نگرانی‌های جامعه رسانه‌ای در راستای اصلاح قانون رسانه‌ها احترام دارد و تاکید می شود که  هدف  حکومت از تعدیلات در قانون رسانه‌های همگانی، اعمال محدودیت نیست.

صدیق صدیقی اضافه کرده است: «حق آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد رسانه‌ها، برای ما یک اصل بی نهایت مهم است. فعالیت آزاد رسانه‌ها در افغانستان، در سطح منطقه بی نظیر بوده و حکومت افغانستان ضمن اینکه طرفدار اعمال محدودیت نیست، در راستای حفاظت از آزادی بیان همواره قدم برداشته است.»

گفتنی است که دو روز پیش شماری از رسانه‌ها و نهادهای حامی‌ خبرنگاران، در نامه ای سرگشاده به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طرح تعدیل قانون رسانه‌های همگانی را نگران کننده خوانده و خواستار توقف طی مراحل آن شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟