ارگ: دولت از فعالیت مطبوعات و رسانه ها حراست می کند

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 85059
ارگ ریاست جمهوری افغانستان

ارگ ریاست جمهوری در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات نوشت: آزادی مطبوعات و رسانه‎ها در افغانستان از جایگاه خوبی برخوردار است.

این بیانیه نوشته است: آزادی بیان به مثابه یکی از حقوق بنیادین شهروندان و از اصول اساسی جوامع دموکراتیک و همچنین از ارزش‎های مهم قانون اساسی کشور می‌باشد.

ریاست جمهوری افزوده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان پیوسته تلاش کرده است تا زمینه های لازم را برای فعالیت رسانه‌ها و حمایت از آنان فراهم نمایند. با تلاش‌ها و کارکرد‌های دوامدار خوشبختانه آزادی مطبوعات و رسانه‎ها در افغانستان در مقایسه با کشورهای منطقه، از جایگاه ‌بهتری برخوردار است.

این پیام افزوده است: رسانه‌های کشور در این مرحله پرچالشی که ویروس کرونا در حال گسترش است، همگام با دولت در بخش اطلاع رسانی، نقش ارزشمندی را ایفا می نمایند. از این بابت از همه مطبوعات و رسانه‌های کشور ابراز امتنان می‌نمایم. همچنان برای آن شماری از دست اندرکاران رسانه ای که در راه اطلاع رسانی، به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از درگاه خداوند متعال شفای عاجل استدعا می نمایم.

در این پیام همچنین آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اینکه تعهدات مدون در اسناد ملی و بین المللی مرتبط به حوزه مطبوعات، رسانه ها و آزادی بیان دارد، همواره سعی‌ کرده است تا از فعالیت های مطبوعات و رسانه ها حراست و صیانت نماید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟