ارگ: حکومت وحدت ملی استبدادی نه، بلکه نظامی دموکراتیک است

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26552

بعد از فشارها و انتقاد های ائتلاف ها و احزاب سیاسی بر حکومت وحدت ملی و استبدادی خواندن حکومت، ارگ ریاست جمهوری ضمن رد این ادعاها، حکومت وحدت ملی را نظام دموکراتیک می خواند.

عطا محمد نور، عضو رهبری ائتلاف نجات افغانستان، و رنگین دادفر سپنتا عضو حزب محور مردم افغانستان، در آخرین مورد از سیاست های ملی و بین المللی حکومت انتقاد کردند و گفتند که حکومت وحدت ملی “استبدادی” است و تنها از سوی چند تن اداره می شود .

ریاست جمهوری افغانستان می گوید که حکومت وحدت ملی نظام دیموکراتیک است و برچسب های نظام استبدادی در برابر حکومت نادرست است .

هرچند ریاست اجرایی تا کنون در بارۀ اظهارات اخیر عطا محمد نور، والی بلخ، واکنشی نشان نداده، اما آقای عبدالله پیش از این در برابر همین گونه اظهارات گفته است که سیاسیون افغانستان باید در سخنان خود منافع ملی را در نظر گیرند .

برخی از کارشناسان و اعضای نهاد های مدنی می گویند که اگر حکومت وحدت ملی در سیاست های خود تغییر نیاورد، وضعیت افغانستان بحرانی تر خواهد شد.

این در حالیست که پیش از این نیز ده ها از تن سیاستمداران و نمایندگان پارلمان سران حکومت وحدت ملی به خصوص اشرف غنی رئیس جمهور را فردی خوانده بودند که صلاحیت های زیادی را به خود اختصاص داده است.

برخی از کارشناسان این وضعیت را نگران کننده می دانند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟