ارتش یمن با ۳ موشک بالستیک جیزان عربستان را هدف قرار داد

  • انتشار: ۴ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 125634

به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از حمله موشکی به جیزان در جنوب عربستان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «نیروی موشکی یمن توانست با ۳ فروند موشک بالستیک نقطه زن و با فناوری پیشرفته، تاسیسات بسیار مهم و حساس دشمن سعودی را در جیزان منهدم کند. این موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند.»

یحیی سریع تاکید کرد: «این هدف گیری در چارچوب پاسخ مشروع به جنایات و تشدید تجاوزات سعودی-آمریکایی و محاصره آن بر کشورمان صورت می‌گیرد. عربستان تا زمانی که به تجاوزات و جنایات خود ادامه دهد، باید منتظرعملیات‌های ما باشد.»

ائتلاف سعودی دیروز (جمعه) از سقوط ۲ موشک شلیک شده از سوی نیرو‌های یمنی به مناطق نجران و جیزان در جنوب عربستان خبر داد. در پاسخ به پرتاب این راکت‌ها، به حملات هوایی تأسیاست شرکت مخابرات در شهرستان المحویت در غرب صنعا را مورد هدف قرار دادند. درپی این حمله، سعودی‌ها ادعا کردند که ۲ انبار موشک بالستیک و مهمات را منهدم کردند.

حمله ائتلاف سعودی به یمن وارد هفتمین سال خودش می‌شود و سعودی‌ها به جز کشتار و ویرانی، موفقیت قابل توجهی نداشته اند. سعودی‌ها با سریال شکست در این جنگ روبرو شده‌اند و دولت صنعا و نیرو‌های آن به موفقیت در صحنه میدانی و سیاسی دست یافته اند.

به گفته گزارشگر المیادین، شهر‌ها و مراکز راهبردی عربستان، با خطر حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها مواجه هستند؛ بنابراین حاکمان ریاض با توجه به شرایط فعلی و تحولات میدانی، قدرت تحمیل شروط مورد نظر خودشان را ندارند. شروطی که صنعا آن‌ها را رد می‌کند و ریاض بر آن‌ها اصرار دارد. اما به نظر نمی‌رسد گذشت زمان به سود سران سعودی باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟