ارتش آمریکا در حال کار روی موشک‌های فضایی

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 114215

به نقل از انگجت، ارتش آمریکا در حال گسترش یک برنامه آزمایشی است که می‌تواند روزی، به نیروی فضایی این کشور این امکان را بدهد که از موشک‌های قابل استفاده مجدد، برای انتقال مواد و تجهیزات در سراسر زمین استفاده کند. پنتاگون در حال پیشروی در پروژه‌ای به نام Rocket Cargo است که در آن بر روی فضاپیما‌هایی مطالعه خواهد کرد که پس از ورود مجدد به جو، می‌توانند بر روی سطوح مختلف و منابع ذخیره هوا، فرود بیایند. نیروی هوایی برای ادامه کار روی Rocket Cargo در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۴۷.۹ میلیون دالر درخواست کرده است. بیشتر این بودجه برای ساخت نمونه‌های اولیه‌ای است که اداره می‌خواهد در این زمینه و شبیه سازی‌ها آزمایش کند.

ارتش آمریکا در حال کار بر روی موشک های بزرگ

نیروی هوایی آمریکا در پیشنهاد بودجه خود اظهار داشت: این پروژه مسیر‌های جدید و روش‌های پرواز موشک‌های بزرگ، توانایی فرود موشک‌ها در مکان‌های سخت و طراحی و آزمایش غلاف قابل انعطاف برای نمایش افت هوا را در اختیار ما قرار می‌دهد. نیروی هوایی در تلاش است تا از سرمایه گذاری تجاری چند میلیارد دالری فعلی برای توسعه موشک‌های بزرگ استفاده کند و با قابلیت استفاده مجدد کامل، توانایی استفاده از یک موشک تجاری را برای تحویل محموله نیروی هوایی (امکان انتقال ۱۰۰ تن در یک ساعت) در هرجای زمین را آزمایش کند.

در این سند به طور خاص از شرکت اسپیس ایکس نام برده نشده است، اما مطابق گزارش ها، موشک سنگین در حال توسعه استارشیپ، گزینه مدنظر و مطابق خواسته‌های ارتش است. البته مسئله مهم این است که استارشیپ هنوز به مدار خود نرسیده و فقط اخیراً با موفقیت در یک پرواز آزمایشی، در یک قطعه فرود آمده است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟