ادعای وکیل حزب تحریک انصاف؛ تیمی از پولیس برای بازداشت مجدد خان به اسلام‌آباد رفته است

  • انتشار: ۲۲ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138329

پس آن‌که دادگاه عالی پاکستان دستور‌ آزادی عمران خان را صادر کرد، اکنون ادعاهایی مبنی بر تلاش پولیس برای بازداشت دوباره‌ وی مطرح شده است.

بابر اعوان، وکیل حزب تحریک انصاف، ساعتی پیش (روز جمعه، ۱۲ می) به رسانه‌ها گفته است که تیمی از پولیس از لاهور به اسلام‌آباد رفته تا عمران خان را در پیوند به پرونده‌های جدید بازداشت کند.

به گزارش روزنامه دان، وی ادعا کرده است: «دو یا سه نفر در دولت فعلی نگران هستند، زیرا اگر عمران خان آزاد شود، شغل آنان در معرض خطر خواهد بود.»

خان پس از چاشت امروز به دادگاه عالی حاضر شد تا وثیقه آزادی‌اش را دریافت کند‌.

اعوان ادعا کرده است که زنده‌گی عمران با تهدید مواجه است و افراد ویژه برای «شکار» خان استخدام شده‌اند. او افزوده است که هر تلاش دوباره برای بازداشت رییس حزب تحریک انصاف، غیرقانونی است.

با این حال، تلاش برای بازداشت دوباره وی از سوی پولیس پاکستان تایید نشده است.

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان و رییس حزب تحریک انصاف این کشور، روز سه‌شنبه، ۹‌ می، از سوی‌ پولیس پاکستان بازداشت شد؛ اقدامی که موجی بزرگ از اعتراضات علیه دولت را برانگیخت، تا جایی که دادگاه عالی پاکستان حکم آزادی وی‌ را صادر کرد.

در اعتراضات به بازداشت عمران خان در پاکستان هشت تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند و پولیس حدود یک هزار و ۶۰۰ تن را بازداشت کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟