ادعای حمله پهپادی اوکراین بر ساختمان‌های سرویس امنیتی روسیه

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139761

نیروهای اوکراینی حملات پهپادی را علیه ساختمان‌های سرویس امنیتی روسیه (FSB) و وزارت داخله آن کشور در بلگورود انجام داده‌اند.

بربنیاد گزارش الجزیره، این حملات روز دوشنبه، ۲۲ می، انجام شده است.

در این گزارش آمده است که ارتش اوکراین با اقدامات هماهنگ از آن سوی مرز به گروه «لژیون آزادی روسیه» که گروهی ضد پوتین است، کمک می‌کند.

همزمان شبه نظامیان گروه لژیون آزادی روسیه ادعا می‌کنند که یک روستای مرزی روسیه را تصرف کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که توسط لژیون آزادی روسیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده است: «ما همان روس‌ها هستیم. ما تنها با این واقعیت متمایز هستیم که دیگر نمی‌خواستیم اقدامات جنایت‌کاران در قدرت را توجیه کنیم و برای دفاع از آزادی خود و شما سلاح به دست گرفتیم. اما امروز زمان آن است که همه مسوولیت آینده خود را بپذیرند. زمان پایان دادن به حاکمیت فعلی کرملین فرا رسیده است.»

درگیری در امتداد مرز روسیه با اوکراین پس از آن آغاز شد که شبه نظامیان گروه لژیون آزادی روسیه، یورش فرامرزی را آغاز و ادعا کردند که برای اولین‌بار در جنگ یک روستای مرزی را تصرف کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چند نفر در این درگیری کشته ویا زخمی شده‌اند.

نوار ویدیویی این حمله که ظاهراً از یک ایست‌بازرسی مرزی در گریوورون است، تلفات را نشان می‌دهد.

روسیه و مقامات اوکراینی درگیری در مرز را نیز تایید کرده‌اند.

مقام‌های روسیه مدعی شده‌اند که «خرابکاران نظامی اوکراین» روز دوشنبه، ۲۲ می، با حمله به یک شهر کوچک مرزی روسیه، هشت تن را زخمی کردند، مقامات اوکراین اما، دست داشتن و یا ارتباط با مهاجمان را تکذیب کردند.

مشخص نیست که آیا این حمله بخشی از یک استراتیژی نظامی پایدار است یا به عنوان یک حمله انحرافی انجام می‌شود؛ زیرا انتظار می‌رود اوکراین در حال آماده‌شدن برای شروع یک ضد حمله تابستانی برای بازپس گیری سرزمین‌های «اشغال شده» توسط روسیه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟