ادعای اسرائیل درباره احتمال سازش با ۴ کشور جدید

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 122780

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شد که برخی کشورهای عربی و اسلامی جدید از جمله قطر، تونس عمان و مالزی احتمالا به توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم ملحق می‌شوند.

به گزارش ایسنا، عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با سایت ارم نیوز امارات مدعی شد: برخی کشورهای عربی و اسلامی جدید از جمله قطر، تونس، عمان و مالزی احتمالا به توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم ملحق می‌شوند.

این وزیر اسرائیلی مدعی شد: “ما با تمامی کشورهای عربی خاورمیانه حتی کشورهای متخاصم روابط مستقیم و غیرمستقیمی داریم و در افق دور می‌بینم که تمامی کشورهای خارومیانه در یک اتحادیه قرار خواهند گرفت.”

فریج با اشاره به تحرکات مثبتی که برای از بین بردن فاصله ایجاد شده میان امارات و تشکیلات خودگردان فلسطین در پی تنش به وجود آمده در روابط دو طرف پس از توافقنامه‌ها آغاز شده، گفت: من صحبتی با رهبری فلسطین داشتم و با اماراتی‌ها نیز گفتگو کردم و در روزها و هفته‌های آینده شاهد حرکتی مثبت در مسیر روابط امارات-فلسطین خواهیم بود.

وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی افزود: تلاشی مثبت برای بهبود زخم ایجاد شده در راستای ایجاد اختلاف میان امارات، تشکیلات خودگردان فلسطین و فلسطینی‌ها انجام خواهد شد، شاید ماه آینده و یا پیش از پایان سال جاری این اقدام صورت گیرد، حرکت چشمگیری در این زمینه وجود دارد و نشانه‌های آن طی چند هفته آینده مشخص خواهند شد.

او در ادامه توافقنامه‌های عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را “رخدادی تاریخی و نقطه عطفی در کل منطقه” خواند و مدعی شد: این توافقنامه‌ها به “تحرک و نشاط” در سطوح تجاری، استراتژیک و سیاسی پس از یک دوره رکود منجر شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟