ادعای آمریکا در مورد کمپین سایبری جدید روسیه

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 123074

مقامات مایکروسافت و کارشناسان حوزه امنیت سایبری آمریکا مدعی شده‌اند که روسیه کمپین جدیدی را برای نفوذ به سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه ای دولتی، خصوصی و اندیشکده های آمریکایی آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، این کمپین جدید روسیه چند ماه پس از آن آغاز شده که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به برخی عملیات های ادعایی جاسوسی پیچیده و حرفه ای روسیه در سراسر جهان، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرد.

“تام برت” یکی از مسئولان ارشد امور امنیت مایکروسافت طی مصاحبه‌ای مدعی شد که این اقدامات جدید روسیه بسیار گسترده و در جریان بوده است. مقامات دولتی آمریکا نیز تایید کرده اند که به نظر می رسد این عملیات برآمده از آژانس اطلاعات خارجی روسیه باشد.

در حالیکه مایکروسافت تاکید کرده که درصد موفقیت این نفوذ کوچک بوده اما اطلاعات کافی در این رابطه که شدت میزان این رخنه اطلاعاتی، ارائه نکرده است.

اوایل سال جاری میلادی ، کاخ سفید، سرویس اطلاعات خارجی روسیه را عامل هک شدن سیستم های سولارویندز معرفی کرد.

به دنبال آن بایدن اعلام کرد که این حمله سایبری اعتماد به سیستم های اصلی دولتی را تضعیف کرده است و قول داد که به هرگونه حمله سایبری و مداخله در سیستم های اطلاعاتی انتخاباتی در آمریکا پاسخ جدی دهد. اما زمانی که بایدن تحریم هایی را در ماه آوریل علیه موسسات مالی و شرکت های فنانوری روسیه اعمال کرد ، پس از ان رویکرد تنش‌زدایی را در پیش گرفت.

بایدن در آن زمان و پس از تماس با پوتین گفت: آشکارا به پوتین گفتم که ما می توانیم بیش از این در این زمینه اقدام کنیم اما این گزینه را انتخاب نمی کنیم. زمان کاهش تنش‌ها فرا رسیده است.

هنوز به طور دقیق موفقیت‌آمیز بودن این کمپین جدید ادعایی از سوی آمریکا در مورد فعالیت سایبری روسیه علیه واشنگتن مشخص نشده است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که اخیرا به ۶۰۰ سازمان اطلاع داده که هدف ۲۳ هزار تلاش برای ورود به سیستم هایشان قرار گرفته اند.

مقامات آمریکایی این عملیات سایبری را تایید کرده اند و معتقدند که یک عملیات عادی و در جریان بوده است.

مقامات آمریکایی در حالی مدعی این کمپین سایبری از سوی روسیه شده‌اند که مقامات فدرال اعلام کرده اند به طور جدی از اختیارات اعطایی از سوی بایدن برای حفاظت از سیستم های این کشور در برابر تهدیدهات سایبری استفاده خواهند کرد.

 به نظر می رسد دولت بایدن توجه بیشتری به حوزه امنیت سایبری و نظارت بیشتری در این راستا دارد و تلاش کرده تا تغییراتی در حوزه امنیت سایبری ایجاد کند تا مانع از موفقیت چنین حملات سایبری شود.

در این راستا کاخ سفید یکسری ضرب‌الاجل‌هایی را برای آژانس‌های دولتی  و پیمانکاران دولتی تعیین کرد مبنی بر اینکه دور جدید اقدامات امنیتی را در حوزه سایبری اجرایی کنند تا مانع از نفوذ هکرهای بین المللی به سیستم های دولتی آمریکا شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟