ادامه برخورد خشن آل سعود با فعالان سیاسی و فرهنگی عربستان

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 106965

به نقل از تلویزیون عربی ۲۱، درسالهای اخیر بازداشت کنشگران سیاسی و فرهنگی در عربستان سعودی به ویژه  نویسندگان، اهالی مطبوعات و فعالان شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است. 

حساب توئیتری زندانیان اندیشه، بازداشت “عائشه المهاجری” زن مبلغ سعودی را تأیید و اعلام کرد ۲۰ نیروی امنیتی برای بازداشت او به خانه اش یورش برده اند. این در حالی است که مقامات سعودی اعلام کرده اند هر کسی جویای احوال او شود، به همان سرنوشت گرفتار خواهد شد.

اتهامات مطرح شده علیه این فعال سعودی از جمله فعالیت‌های تبلیغی، نقطه مشترک علت بازداشت اغلب بازداشت شدگان و شبح بازداشت‌ها در دوره محمد بن سلمان بوده است و همچنان ادامه دارد.

حساب کاربری «زندانیان عقیده» در عربستان از ادامه سرکوب مخالفان به شدت ابراز نگرانی کرده است.

با وجود اینکه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی همواره دم از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در عربستان می‌زند، در عمل شمار زیادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی، نویسندگان، استادان، علمای دین و حتی تاجران سعودی به اتهام توطئه چینی علیه آل سعود و همکاری با طرف‌های خارجی بازداشت شده اند.

محمد بن سلمان تنها در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۵۰ نفر از نخبگان، مخالفان سیاسی، فعالان مدنی، شعرا و کارشناسان اقتصادی و دانشگاهیان را با وجود مخالفت‌های داخلی و خارجی بازداشت کرده است.

سازمان ملل و سایر نهاد‌های حقوق بشری بار‌ها از عربستان خواستند که افرادی را که تنها به سبب ابراز عقیده بازداشت کرده، آزاد کند.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟