احمد ولی مسعود: در مقابل تقلب انتخاباتی ایستادگی می کنیم/ حکومت مشارکت ملی تشکیل شود!

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 78555

احمد ولی مسعود، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به اعلام نتایج این انتخابات اعلام کرد که در مقابل تقلب ایستادگی خواهد کرد.

وی در بیانیه ای گفته است: «ایستادگی در مقابل تقلب، سیاست نیست  بلکه یک رسالت ملی می باشد.»

احمد ولی مسعود افزوده است: «سرانجام بر اساس آنچه پیشبینی می کردیم و به شدت مایه نگرانی ما بود، کمیسیون انتخابات ارقام مهندسی شده را به نام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ اعلام داشت و کشور را عملا وارد موجی از بحران های تازه ساخت. متصل با صدور اعلامیه بحران آفرین کمیسیون و اوج رسوایی انتخابات، دو تیم انتخاباتی حکومتی، یکی پی دیگری از تشکیل حکومات جداگانه خبر دادند و کشور عملا در خلاء قانونی قرار گرفت.»

وی اضافه کرد: «ضمن محکوم نمودن اعلام کمیسیون نامستقل انتخابات، تعهد ما بخاطر ایستادگی در مقابل تقلب، تخلف، تخطی از هر جناحی که باشد همچنان پابرجاست. از نظر ما از هر بعدی که سنجیده شود، انتخابات ششم‌ میزان (مهر) از ابتدا ناکام بود و نتایج حاصله از آن قطعا نمی تواند اساس تشکیل یک حکومت قانونمند، مشروع و قابل قبول مردم افغانستان قرار گیرد.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: «در صورتی که انتخابات مجدد ممکن نیست، تاکید همواره ما بر حل سیاسی بحران انتخاباتی با توافق بر تشکیل حکومت مشارکت ملی بوده است؛ چون فراگیر می باشد، بحران مشارکت و مشروعیت را همزمان می‌تواند حل نماید و باعث آغاز احیای اعتماد از دست رفته ملی در کشور می گردد. نسخه پیشنهادی تشکیل حکومت مشارکت ملی قبلا از آدرس شورای نامزدان ریاست جمهوری ارائه گردیده است.»

در بیانیه وی آمده است: «به همه هموطنان اطمینان می دهیم و بار دیگر تعهد می سپاریم که همراه و همگام با سایر نامزدان ریاست جمهوری، احزاب سیاسی، جامعه مدنی و مردم افغانستان تا پای جان در برابر زورگویی، تحمیل، ظلم و حق تلفی ایستاده خواهیم ماند و آنچه در توان داریم در دفاع از حق تعیین سرنوشت مردم دریغ نخواهیم کرد. این سفر سرنوشت مردم را باید تا آخر پیمود. در چنین اوضاع حساس کشور، بدون توافق و همگرایی، بیش از این نه حکومتی سامان می‌گیرد، نه میان خود می توانیم زندگی کنیم و نه هم جهان ما را قبول می‌کند.»

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات روز گذشته نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی با کسب ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای معادل ۵۰/۶۴ درصد آراء برای یک دوره ۵ ساله رئیس جمهور باقی ماند.

عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی اشرف غنی این نتایج را نپذیرفته و اعلام کرده است که او دولت خود را تشکیل خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟