احمد مسعود مردم افغانستان را به قیام عمومی علیه طالبان دعوت کرد

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 120123

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت علیه طالبان در پنجشیر در یک پیام صوتی از مردم افغانستان خواست که در گوشه گوشه کشور علیه طالبان قیام کنند. 

وی اظهار داشت: حمله دیروز طالبان به وضوح نشان دادکه نیروهای بیگانه همسو و در کنار طالبان در مقابل ملت افغانستان از دیرباز قرار داشتند و هنوز حضور دارند.

احمد مسعود تاکید کرد: شهروندان افغانستان در سرتاسر این کشور و خارج از افغانستان قیام عمومی برای عزت و آزادی و سربلندی افغانستان آغاز کنند و فریاد هیهات منا الذله را بلند کنند.

وی بیان داشت: جامعه جهانی با ایجاد فرصت غلط به طالبان باعث شدند که آنها جرات سیاسی پیدا کنند و به دنیا بگویند که تغییر کرده اند، در حالی که طالبان به هیچ عنوان تغییر نکرده اند بلکه ظالم تر، قسی القلب تر، افراطی تر و متعصب تر از دیروز قدم گذاشته اند.

احمد مسعود افزود: امروز مردم افغانستان قضاوت دنیا را نظاره می کنند که چه کسی به عنوان دوست مردم افغانستان حضور پیدا می کنند و آنها خواهند دید که دوست واقعی مردم افغانستان چه کسانی خواهند بود.

وی اضافه کرد: ما با استقبال از اعلامیه علمای دینی، از طالبان خواسته بودیم جنگ را متوقف کنند و اختلافات از راه گفتگو حل شود، اما طالبان بر خلاف تصمیم عالمان دینی، پس از اعلامیه جبهه پنجشیر با تمام قوا حمله کردند و چهره واقعی خود را نشان دادند که هیچی اعتقادی به دین و تصمیم علما و همچنین اتحاد ندارند.

احمد مسعود اظهار داشت که نیروهای وی در نقاط مختلف این ولایت حضور داشته و به جنگ علیه طالبان ادامه خواهند داد.

گفتنی است که طالبان امروز اعلام کردند که ولایت پنجشیر را تصرف کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟