اجرای سه پروژه به ارزش ۷۹۳ میلیون دالر از سوی بانک جهانی برای کمک به مردم افغانستان

  • انتشار: ۱۴ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 130863

صندوق بازسازی افغانستان و بانک جهانی سه پروژه را به ارزش ۷۹۳ میلیون دالر تصویب کردند که مواد غذایی، معیشت و خدمات صحی فوری و ضروری را برای مردم افغانستان فراهم می‎‌کند.

بربنیاد اطلاعاتی که روز شنبه، ۱۴جوزا، در وب‌سایت بانک جهانی نشر شده است، هر سه پروژه خارج از کنترل رژیم طالبان، از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی اجرا خواهد شد.

این پروژه‎‌ها برای کمک به زنان و دختران برای بهره‎‌مندی از فعالیت‎‌های پروژه‌ها طراحی شده‎‌اند.

پروژه «امنیت غذایی اضطراری افغانستان» با بودجه مجموعی ۱۹۵ میلیون دالر به تولید محصولات غذایی برای کشاورزان خرده‌مالک کمک خواهد کرد و از بدترشدن بیش‌تر امنیت غذایی جلوگیری می‎‌کند.

این پروژه بر تولید گندم متمرکز است تا حدود ۳۰۰ هزار خانوار را در فصل کاشت ۲۰۲۲ و ۳۰۰ هزار خانوار دیگر را در فصل کاشت ۲۰۲۳ حمایت ‎کند.

پروژه «مقاومت و معیشت جامعه افغانستان» با بودجه مجموعی ۲۶۵ میلیون دالر به ارایه فرصت‎‌های امرار معاش کوتاه‎‌مدت و ارایه خدمات ضروری و فوری در مناطق روستایی و شهری کمک خواهد کرد. هدف از این پروژه فراهم‎ کردن فرصت‎‌های درامدزایی برای یک میلیون خانوار در شش هزار و ۴۵۰ روستا در سراسر افغانستان، به‌ویژه شهرهای بامیان، هرات، جلال‎‌آباد، کابل، قندهار، خوست، کندز و مزارشریف است.

سومین پروژه، «واکنش اضطراری صحی افغانستان» است که با بودجه مجموعی ۳۳۳ میلیون دالر، استفاده و کیفیت خدمات ضروری صحی را در افغانستان افزایش خواهد داد. هدف این پروژه، ارایه خدمات اولیه بهداشت، تغذیه و مبارزه با کووید-۱۹ با مشارکت ارایه‎ دهنده‎‌گان خدمات ملی و بین‎‌المللی در بیش از دو هزار و ۳۰۰ مرکز بهداشتی در سراسر کشور است.

گفتنی است که این پروژه‎‌ها از یک رویکرد از پایین به بالا از طریق «شوراهای توسعه‎‌ای روستاها» که برای بیش از ۱۸ سال خدماتی را به جوامع ارایه کرده‎‌اند، عملی خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟