اتمر: کشورهای عضو سازمان شانگهای کمک‌های فوری امنیتی به افغانستان ارائه کنند

  • انتشار: ۲۴ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 116745

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه در چهارمین نشست گروه تماس افغانستان – سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد که به هدف فایق آمدن بر تهدید مشترک تروریسم نیاز است تا کشورهای عضو سازمان شانگهای کمک‌های فوری امنیتی را به افغانستان ارائه کنند.

وزیر خارجه در این نشست درباره نقض توافقات دوحه توسط طالبان صحبت کرد و افزایش خشونت‌ها را از جانب این گروه در تبانی با جنگجویان خارجی و شبکه‌های تروریستی منطقه ای و بین‌المللی تهدید بزرگ علیه ثبات و توسعه منطقه خواند.

اتمر تعهد دولت جمهوری اسلامی افغانستان را برای دریافت راه حل سیاسی، از سرگیری مذاکرات معنی‌دار در راستای تحقق خواست برحق مردم و دولت افغانستان برای حفظ دستاوردهای بیست سال پسین به شمول نظام جمهوریت و تامین صلح پایدار در کشور ابراز نمود.

وزیر امور خارجه با اشاره بر تهدید بزرگ موجودیت گروه های تروریستی در کنار طالبان در منطقه، بر مبارزه مشترک علیه این تهدید تاکید کرده و تامین صلح و ثبات پایدار را در افغانستان، راه حل مناسب برای فایق آمدن بر خطر ترورریسم، افراط‌گرایی و استقرار ثبات در منطقه خواند.

گفتنی است که چهارمین نشست گروه تماس افغانستان – سازمان همکاری شانگ‌های بعد از ظهر روز چهارشنبه (۲۳ سرطان) با حضور وزرای امور خارجه هشست عضو سازمان همکاری شانگهای و افغانستان در شهر دوشنبه کشور تاجیکستان برگزار شد.

در این نشست کشورها، روی عضویت افغانستان در سازمان متذکره، نقشه راه همکاری‌های سازمان شانگهای با افغانستان در سه محور امنیتی، اقتصادی، فرهنگی- بشردوستانه، اوضاع افغانستان و تاثیرات آن بالای ثبات و توسعه منطقه، بحث و تبادل نظر کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟