اتمر: ملت افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین حمایت می‌کند

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 112830

حنیف اتمر وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفونی با «ریاض‌المالکی» وزیر خارجه فلسطین تشدید حملات و تجاوز بر حریم مردم فلسطین در جریان ماه مبارک رمضان و روزهای عید سعید فطر را محکوم و تاکید کرد افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد که این حملات خونبار برای کشورهای اسلامی و ملت‌های صلح‌دوست جهان پذیرفتنی نیست و باید خشونت‌ها در منطقه متوقف شود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه، حنیف اتمر همچنین مراتب همدردی رییس جمهور غنی و مردم افغانستان را به خاطر شهادت ده‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان به دولت و مردم فلسطین ابراز داشت و برای زخمی‌های این حملات از خداوند شفای عاجل استدعا کرد.

اتمر با ابراز همبستگی ملت افغانستان با مردم رنجدیده فلسطین، اظهار داشت که افغانستان از حق مشروع و قانونی مردم فلسطین برای داشتن دولت مستقل، با مرزهای مندرج در قطعنامه ۱۹۶۷ شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌نماید.

پیش از این نیز عادله راز نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل از شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان خواسته بود تا براساس قطعنامه‌های موجود اقدامات لازم را برای تامین صلح در فلسطین عملی سازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟