اتمر: داعشی ها از پاکستان به ننگرهار برای جنگ می آیند

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 16566

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان می‎گوید که اکثر تروریست های داعش از خاک پاکستان به کشور می آیند و با شروع عملیات نظامی و تحت فشار قرار گرفتن دوباره به پاکستان فرار می کنند.

اتمر مشاور امنیت ملی می‎گوید که نشانه‎های وجود دارد که داعشیان از خاک پاکستان وارد افغانستان می‎شوند.

آقای اتمر می‎گوید که اگر پاکستان یا کشور دیگری به این گروه دستگاه حمایوی و پناهگاه ایجاد کند، تهدید جدی به افغانستان و منطقه خواهد بود.

به گفته وی، در جنگ ننگرهار هشتاد درصد داعشیان پاکستانی بودند و هر زمانی‎که تحت فشار نیروهای امنیتی قرار گرفته به آن سوی خط فرضی دیورند رفته‎اند.

وی افزود: “اگر داعش در پاکستان پناهگاه پیدا کردند، به یک مشکل برای افغانستان و منطقه مبدل خواهند شد، متأسفانه نشانه‎های وجود دارد که آنان از پاکستان می‎آیند. از ۱۰۰ جنگجوی داعشی در ننگرهار ۸۰ آن پاکستانی بوده‎اند و زمانی‎که تحت فشار نظامی قرار گرفته به آن سوی خط فرضی دیورند رفته و دوباره آمده‎اند.”

اتمر از همه کشورهای جهان و منطقه می‎خواهد تا در امر مبارزه با تروریزم از موضع افغانستان حمایت و دفاع کنند و اگر حمایت هم نکنند موقف افغانستان تغییر نخواهد کرد.

به گفته وی نباید در مبارزه با این گروه افغانستان تنها گذاشته شود.

این اظهارات در حالی صورت می‎گیرد که روز سه‌شنبه نشست سه جانبه میان پاکستان، روسیه و چین در مسکو در مورد افغانستان برگزار شد که به نمایندگی از دولت افغانستان در این نشست کسی دعوت نشده بود.

در این نشست روی فعالیت‎های داعش صحبت شد و هر سه کشور هشدار داده‌اند که نفوذ داعش در افغانستان در حال گسترش و وضعیت امنیتی درین کشور رو به وخامت گراییده‌است.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان با نگرانی این سه کشور موافق نیست و می‎گوید که جنگجویان داعش در ولایات هلمند، زابل و ننگرهار سرکوب شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟