«اتمر» خواستار برگزاری نشست علمای اسلام درباره روند صلح افغانستان شد

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 85682

وزارت خارجه از سازمان همکاری‌های اسلامی خواست که نشست علمای اسلام پیرامون حمایت از روند صلح در افغانستان را برگزار کند.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمده است که محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه این کشور از طریق ویدئو کنفرانس با نماینده سازمان همکاری‌های اسلامی و سفرای کشورهای عضو این سازمان گفتگو کرده است.

این اعلامیه افزوده است که اتمر به نماینده و سفرای کشورهای عضو سازمان در مورد پیشرفت‌ها و تحولات اخیر سیاسی در افغانستان، مبارزه حکومت افغانستان با شیوع ویروس کرونا و نیازمندی‌های مالی و فنی افغانستان و تلاش‌های جمهوری اسلامی افغانستان در روند صلح اطلاعاتی ارائه کرده است.

وی از کشورهای ازبکستان، پاکستان و قزاقستان خواسته تا به منظور تامین هرچه بهتر امنیت غذایی شهروندان افغانستان، در زمینه واردات مواد غذایی با تاجران افغانستان همکاری و جهت رفع کمبود وسایل طبی و مواد غذایی، به افغانستان کمک مالی اضطراری کنند.

سرپرست وزارت خارجه همچنین نقش سازمان همکاری‌‌های اسلامی را در امر تامین صلح پایدار در افغانستان تعیین کننده خوانده و از این سازمان خواسته که با برگزاری کنفرانسی با مشارکت علمای جهان اسلام، از روند صلح افغانستان حمایت کند.

اتمر تاکید کرد که سازمان همکاری‌های اسلامی باید اینگونه طالبان را برای پیوستن به روند صلح تشویق کند.

وزارت خارجه در این اعلامیه افزوده است که نماینده و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌های اسلامی در مورد حمایت از روند صلح، تامین امنیت غذایی شهروندان افغانستان و کمک در امر مبارزه با ویروس کرونا ابراز آمادگی کرده‌اند.

گفتنی است که پیش از این علمای اسلام با برگزاری نشست‌های مختلف در عربستان و اندونزی بر ضرورت تامین صلح در افغانستان تاکید کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟