اتمر: تروریست های خارجی به کمک طالبان می خواهند در افغانستان پناهگاه امن بسازند

  • انتشار: ۱۳ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 117983

محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه اعلام کرد که با نمایندگان ۳۵ کشور منطقه و جهان و سازمان‌های بین‌المللی در کابل دو جلسه جداگانه داشته است.

مقامات افغانستان در این نشست ها پیرامون وضعیت امنیتی این کشور، حضور جنگجویان خارجی در صفوف طالبان و پیامد سنگین و غیرقابل پذیرش حملات طالبان بر حقوق بشر گفتگو کرده اند.

اتمر پس از این جلسات طی سخنانی گفت: طالبان و حامیان این گروه خلاف تعهدات‌شان جنگی وحشی و بی‌رحم را در سراسر کشور به راه انداخته و روی شهرها و مردمی که در جنوب، شرق، شمال و غرب کشور زندگی صلح‌آمیز داشتند، تمرکز کرده‌اند.

اتمر افزود که طالبان در این جنگ تنها نیستند، بلکه از سوی جنگجویان منطقوی و بین‌المللی نیز حمایت می‌شوند. وی نسبت به پیامد بسیار بد بشری تهدید بالقوه طالبان در برابر مردم هشدار داد.

وزیر خارجه گفت که تروریستان منطقوی و بین‌المللی همزمان با کاهش حملات هوایی نیروهای خارجی، به صفوف طالبان پیوسته و جنگ این گروه در برابر دولت و مردم افغانستان را تقویت کرده‌اند. وی گفت که جنگجویان خارجی به کمک طالبان می‌خواهند در افغانستان پناهگاه درست کنند تا از طریق خاک افغانستان کشورهای دور و نزدیک دیگر را تهدید کنند.

اتمر هشدار داد که حضور جنگ‌جویان خارجی در کنار طالبان نه تنها برای مردم افغانستان، بلکه برای منطقه و جهان خطرناک خواهد بود. وی بر ضرورت همکاری مشترک دولت افغانستان و جامعه جهانی در جلوگیری از جنگ در شهرها تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟