اتمر: تحریم های سازمان ملل متحد علیه طالبان تمدید شود

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 118593

محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال، از آمریکا و سایر کشورهای جهان خواست تا با تمدید تحریم های سازمان ملل متحد علیه طالبان، این گروه را تحت فشار قرار دهند.

این روزنامه نوشته است: «وی از آمریکا و سایر کشورها خواست تا با تمدید تحریم های سازمان ملل متحد که شامل ممنوعیت سفر رهبران طالبان و استفاده از نیروی نظامی می‌شود، علیه این گروه واکنش نشان دهند.»

به گفته وزیر امور خارجه، رهبران طالبان اکنون به ویژه به دلیل اینکه  بیشترشان در قطر اقامت دارند ممکن است در برابر تحریم زیادتر از هر زمان دیگری حساس باشند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از اتمر نوشته است: «طالبان جهان را فریب داده است؛ جامعه بین المللی باید متحد شوند تا حملات طالبان به شهرها متوقف شود. این نه فقط تهدید برای افغانستان، بلکه تهدیدی  بزرگ برای صلح و امنیت بین المللی است. حمله به شهرها عواقب بی ثبات کننده ای خواهد داشت.»

وزیر امور خارجه حملات طالبان را که در تبانی با جنگجویان خارجی و گروه‌های تروریستی در افغانستان صورت می گیرد نقض اشکار و گسترده قوانین بین‌المللی حقوق بشر دانسته و آنها را فاجعه بشری خواند.

گفتنی است که اتمر پیش از این نیز در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، خواهان مستند سازی جنایات جنگی طالبان در افغانستان شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟