اتمر: با تکیه بر مناسبات برادرانه نگرانی‌های مشترک را برطرف می‌کنیم

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 88399

محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه بعد از دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما جلسه خیلی خوبی داشتیم با وزیر کشور ایران و در این جلسه با محبت برادرانه به تمام مسائلی که صدر اولویت‌های ما قرار داشت پرداختیم.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان افزود: ما در این دیدار یک بار دیگر از عزیزان ایرانی خود به خاطر همبستگی و حمایت برادرانشان سپاسگزاری کردیم.

اتمر خاطرنشان کرد: ما روی نگرانی‌های مشترک هر دو کشور صحبت خوبی را داشتیم و توافق کردیم با تکیه بر مناسبات برادرانه می‌توانیم به فضل خدا تمام نگرانی‌های مشترک را برطرف کنیم.

وی افزود: در این جلسه تاکید کردیم که مناسبات برادرانه میان دو کشور می‌تواند به فضل خدا تمام نگرانی‌های مشترک را برطرف کند و تاکید کردیم با پرداختن به مسائل ریشه‌ای و بنیادی می‌توانیم مناسبات دو کشور را توسعه بیشتر داده تا به خیر و صلاح مردم دو ملت  باشد. مخصوصا همانطور که جناب وزیر گفتند ما در سند جامع پیشرفت‌های خوبی داشتیم و مصمم هستیم در مدت سه ماه آن را نهایی کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان اظهار داشت:  مساله شهروندان افغانی در ایران یکی از موضوعات بسیار مهم بحث‌های ما بود و ما از مهمان‌نوازی و حمایت دولت و مردم ایران سپاسگزاریم و روی این نکته تاکید کردیم که تردد باید قانونی باشد و تاکید کردیم که حفظ حقوق بشری اتباع، رفتار توام با مدارا و محبت همیشگی که مردم ایران در ۴۰ سال گذشته نسبت به اتباع افغانستانی داشته ادامه داشته باشد و قلبا از این موضوع تشکر می‌کنیم.

اتمر عنوان کرد: البته برای ما مهم است که عملاً مسأله تردد قانونی و زمینه‌سازی برای کار و کارگر افغانی در ایران به صورت قانونی اقداماتی را انجام دهیم که به خیر و صلاح هر دو ملت باشد.

به نوشته ایرنا، وی گفت: در مورد همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای آقای وزیر پیشنهادات خوبی را مطرح کرد که من به نمایندگی از دولت افغانستان از این پیشنهادات استقبال گرم می‌کنم و می‌خواهیم با اطمینان روی این پیشنهادات اقتصادی و همکاری‌ها کار مشترک و جدی انجام دهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟