اتمام ۶ ساعت پیاده روی فضایی توسط دو فضانورد چینی

  • انتشار: ۶ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 125703

دو فضانورد از فضاپیمای Shenzhou-۱۳، روز یکشنبه برای نصب تجهیزات خارج از ماژول ایستگاه فضایی چینی تیانه، یک پیاده روی شش ساعته خارج از این ماژول را آغاز کردند. به گفته آژانس فضایی، یی گوانگفو فضانورد با پوشیدن لباس فضایی با علامت‌های زرد، در ساعت ۵:۴۴ صبح روز ۲۶ دسامبر دریچه ماژول تیانه را باز کرد.

ژای ژیگانگ، فرمانده مأموریت نیز با علامت‌های قرمز رنگ روی لباس فضایی خود، سومین پیاده‌ روی فضایی را آغاز کرد. وانگ یاپینگ نیز سومین خدمه Shenzhou-۱۳ بود که از داخل ماژول تیانه کمک و بازوی رباتیک بزرگ ماژول را کنترل کرد. عملیات آن‌ها تا ساعت ۱۱:۵۵ صبح به پایان رسید و بیش از ۶ ساعت طول کشید.

چین سال آینده آزمایشاتی را در مورد فضاپیمای پشتیبانی تیانژو که در حال حاضر به تیانه متصل است انجام خواهد داد و دو ماژول جدید را که برای تحقیقات علمی طراحی شده اند، پرتاب خواهد کرد.

فضاپیمای Shenzhou-۱۳ در ۱۵ اکتبر به فضا پرتاب شد و انتظار می‌رود که سه خدمه آن تا مارس ۲۰۲۲ در فضا بمانند. گفتنی است که مقامات چینی پیش از این انتشار ویدئو و تصاویر مربوط به ماموریت Shenzhou-۱۲ و هفته‌های اول Shenzhou-۱۳ را محدود کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟